نسل کشی اسرائیل در غزه؛ بی‌سابقه‌ترین حمله به غزه از زمین، هوا و دریا
نسل کشی اسرائیل در غزه؛ بی‌سابقه‌ترین حمله به غزه از زمین، هوا و دریا

زیرنویس – سرویس بین‌الملل: از واپسین ساعت جمعه شب تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی دور جدیدی از ورود به شمال غزه را آغاز کردند، اقدامی که با بمباران شدید هوایی و دریایی غزه همراه بود. شدت حمله به حدی است که حماس اعلام بسیج عمومی کرد. جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای خواستار بسیج عمومی مردم کرانه […]

زیرنویس – سرویس بین‌الملل: از واپسین ساعت جمعه شب تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی دور جدیدی از ورود به شمال غزه را آغاز کردند، اقدامی که با بمباران شدید هوایی و دریایی غزه همراه بود.

شدت حمله به حدی است که حماس اعلام بسیج عمومی کرد. جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای خواستار بسیج عمومی مردم کرانه باختری و قدس اشغالی و سرزمین‌های سال ۴۸ و فلسطینیان خارج برای حمایت از غزه و توقف حملات جنایتکارانه و نسل‌کشی در غزه شد.

نسل کشی در غزه در حالی رخ می‌دهد که نه تنها آب و برق و گاز بلکه تمام امکانات ارتباطی غزه از جمله اینترنت و تلفن هم قطع شده است. سفیر و رییس هیات نمایندگی فلسطین در بریتانیا با اشاره به این مسئله در توییتی نوشت:

اسراییل غزه را به معنای تمام کلمه نابود خواهد کرد. من ساعت هاست که سعی می کنم با خانواده ام در غزه تماس بگیرم اما موفق نشده‌ام. تمام مسیرهای مخابراتی و اینترنت قطع شده است، در حالی که حملات اسرائیل به معنای واقعی کلمه، غزه را از زمین و دریا نابود می کند. چند انسان بی گناه دیگر: کودکان، والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها قبل از ورود جهان به این معرکه به قتل خواهند رسید؟

نسل کشی اسرائیل در غزه؛ بی‌سابقه‌ترین حمله به غزه از زمین، هوا و دریا

به گفته شبکه‌های مختلف خبری دنیا ارتباط آن‌ها با خبرنگارانشان در غزه در حال قطع شدن است و برخی رسانه‌ها پوشش اخبار خود را با تیم‌های مستقر در نقاط دیگر مثل بیروت ادامه دادند.

تصویب قطعنامه ضدصهیونیستی در سازمان ملل

قطعنامه پیشنهادی اردن درباره «آتش‌بس انسان‌دوستانه» در غزه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

به گزارش الجزیره، قطعنامه پیشنهادی اردن درباره «آتش‌بس انساندوستانه» در غزه با ۱۲۰ رای موافق در مقابل ۱۴ رای مخالف، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

مجمع عمومی سازمان ملل بنا به درخواست کشورهای عضو، عصر امروز جمعه نشست فوق العاده خود را پیرامون جنگ فعلی در غزه آغاز کرد.

اسامه عبدالخالق، نماینده دائم مصر در سازمان ملل در ابتدای این جلسه گفت: تلاش سازمان ملل برای برقراری آتش بس به هیچ وجه جانبداری از طرفی نیست. این وظیفه اعضای سازمان ملل در قبال بی گناهان است. سیاست‌های محاصره و محرومیت از نیازهای اولیه، به‌ویژه آب، جایی در قرن بیست و یکم ندارد، زیرا قرون وسطی را تداعی می کند.

تلاش‌های کشورهای حامی اسرائیل برای محکوم کردن توامان حماس به شکست انجامید.

مخالفان قطعنامه ضد اسرائیل چه کشورهایی بودند؟

ایالات متحده، رژیم اسرائیل، اتریش، کرواسی، جمهوری چک، فیجی، گواتمالا، مجارستان، اسرائیل، جزایر مارشال، میکرونزی، نائورو، پاپوآ گینه نو، پاراگوئه و تونگا همگی به قطعنامه ارائه شده توسط اردن رای منفی دادند.

۴۵ کشور دیگر از جمله کانادا که اصلاحیه ای را ارائه کرده بود که حماس و “گروگان گیری” را به صراحت محکوم می کرد، رای ممتنع دادند. در بین این کشورها آلمان و بریتانیا که در جنگ اخیر به شدت حامی اسرائیل بودند نیز قار داشتند.