برای استقلال و پرسپولیس خواب جدید دیده‌اند/ به رئیس جمهور گفتیم اشتباه است!
برای استقلال و پرسپولیس خواب جدید دیده‌اند/ به رئیس جمهور گفتیم اشتباه است!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، شنیدن نام سازمان خصوصی سازی برای طرفداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یادآور دوران پر التهابی است که قربان زاده رییس سابق و جنجالی این سازمان نقش آفرین اصلی آن بود.وی که در روز‌های ابتدایی واگذاری سهام دو باشگاه وعده‌های رنگینی داده بود در آخرین روز‌های حضورش روی صندلی شماره یک […]

- برای استقلال و پرسپولیس خواب جدید دیده‌اند/ به رئیس جمهور گفتیم اشتباه است!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، شنیدن نام سازمان خصوصی سازی برای طرفداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یادآور دوران پر التهابی است که قربان زاده رییس سابق و جنجالی این سازمان نقش آفرین اصلی آن بود.
وی که در روز‌های ابتدایی واگذاری سهام دو باشگاه وعده‌های رنگینی داده بود در آخرین روز‌های حضورش روی صندلی شماره یک این سازمان، به جنگ رسانه‌ای با مدیران استقلال پرداخت و حتی کار به شکایت و شکایت کشی رسید.
هرچند آن جنگ‌های فرسایشی سرانجامی نداشت و مشخص هم نشد کدام طرف درگیر حقایق را می‌گویند و از عاقبت آن شکایت‌ها نیز خبری بیرون نیامد.
حالا، اما پس از چند ماه که نفر جدیدی در راس سازمان خصوصی سازی نشسته و برخلاف قبلی خیلی اهل مصاحبه و ورود به فضای فوتبال نیست، خبری جدیدی از سوی وی اعلام شده که با توجه به سوابق قبلی و ترسی که این دو باشگاه از نحوه واگذاری در دوره مدیر پیشین دارند با دیده تردید به آن نگاه می‌کنند.

رییس سازمان خصوصی‌سازی امروز از فراهم شدن زمینه واگذاری پنج درصد از سهام رشد باشگاه استقلال و پرسپولیس به تعاونی‌های دارای صلاحیت خبر داد.  مالک رحمتی در خصوص جزئیات این خبر گفت: همانطور که استحضار دارید سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سازمان خصوصی‌سازی عرضه شده و در مرحله جدید به دنبال این هستیم که در امر واگذاری‌ها به اهلیت، بیشتر از قیمت‌گذاری توجه شود.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که شهریور ماه امسال برخی چهره‌های ورزشی در حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران با وارد کردن نقد‌هایی به نحوه واگذاری استقلال و پرسپولیس خطرات پیش رو را یادآور شدند، اما حالا به نظر می‌رسد که سازمان خصوصی سازی همچنان برای این موضوع مهم برنامه مشخصی ندارد و یا حداقل شفاف سازی صورت نگرفته است و همین موضوع بر حجم نگرانی‌ها می‌افزاید.

درباره این موضوع سیدکاظم اولیایی یکی از حاضران در نشست مورد نظر با ابراهیم رئیسی به خبرنگار ورزشی «اطلاعات آنلاین» گفت: ما مشکلی که قبل داشتیم را یادآور شدیم. سه نامه به رییس جمهور دادیم و در حضور وزرا به ایشان هم گفتیم که این روز درست نیست. تا ما مدل مشخص خصوصی سازی را ارائه ندهیم این کار‌ها به ضرر استقلال و پرسپولیس است. این جراحی‌ها ناشیانه است.  
وی افزود: در تاریخ ۱۹ شهریور ماه  ما مدل‌های اجرایی دنیا را ارائه داده ایم. رییس جمهوراین صحبت‌ها شندید. گفتیم ما را از چاله به چاه انداختند. ایشان پذیرفتند و آقای خاندوزی هم پذیرفتند که باید مدلی ارائه شود. اگر خارج از مدل کامل هر اقدام شتاب زده‌ای شود عوارض دارد. این که گوشت قربانی نیست.  

این مدیر ورزشی افزود: آقایان در دوره قبلی که رییس سازمان خصوصی سازی آقای قربان زاده بود از کف خیابان و از مردم ۷۰۹ میلیارد برای بحث خصوصی سازی پول جمع کردند و در نهایت به همین اندازه برای دو باشگاه بدهی بالا آمد. الان هم این واگذاری‌های درصد درصد مثل گوشت قربانی، هزینه و عوارض خواهد داشت. چرا مدل کامل خود را ارئه نمی‌دهند؟

منبع: اطلاعات انلاین