وزارت امور خارجه عراق، بامداد امروز (شنبه) علت رأی ممتنع این کشور به قطعنامه ضدصهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را توضیح داد. مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، شامگاه جمعه، قطعنامه‌ای غیرالزم‌آوری را که خواستار آتش‌بس بشردوستانه در غزه بود، با اکثریت آرا به تصویب رساند که در لیست منتشرشده کشور عراق به […]

وزارت امور خارجه عراق، بامداد امروز (شنبه) علت رأی ممتنع این کشور به قطعنامه ضدصهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را توضیح داد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، شامگاه جمعه، قطعنامه‌ای غیرالزم‌آوری را که خواستار آتش‌بس بشردوستانه در غزه بود، با اکثریت آرا به تصویب رساند که در لیست منتشرشده کشور عراق به آن رأی ممتنع داده بود.

نماینده عراق در سازمان ملل متحد دیشب خواستار تغییر این رای شد و اعلام کرد به علت «مشکل فنی» به اشتباه رای ممتنع برای عراق ثبت شده و این رای باید مثبت باشد. او در عین حال تاکید کرد کشور عراق درباره برخی عبارات وارده در این قطعنامه ملاحظاتی دارد.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق به خبرگزاری رسمی این کشور (واع) در این باره گفت: «عراق با حمایت و پیوستن به قطعنامه توقف جنگ علیه غزه که طی جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید،موضع ثابت خود را تایید کرد .»

الصحاف در ادامه اضافه کرد: «ملاحظاتی درباره برخی از کلمات این قطعنامه از جمله گزینه راهکار دودولتی، برابری میان غیرنظامیان فلسطینی و دشمنانشان داشتیم که با قوانین ملی ما تعارض داشت . »

وی در بخش دیگری از اظهاراتش بار دیگر تاکید کرد که عراق از این قطعنامه حمایت کرد و جزء موافقان آن بود تا بر موضع ثابت و اصولی خود در قبال مسئله فلسطین و حق مردم این کشور در برپایی کشورشان به پایتختی قدس تاکید کند.

منبع : تسنیم

منبع خبر: رکنـا