ثبت احوال از انتشار این آمار حیاتی جلوگیری کرد
ثبت احوال از انتشار این آمار حیاتی جلوگیری کرد

اطلاعات نوشت: سایت سازمان ثبت احوال از تیرماه امسال، به روز رسانی آمارهای وقایع چهارگانه تولد، فوت، ازدواج و طلاق را متوقف کرده است. این سایت همچنین درگاه «اداره آمارهای جمعیتی» را که آمار ولادت و وفات را از سال ۱۳۳۸ تاکنون در بر داشت به کلی حذف کرده است. دلایل این اتفاق نامعلوم است […]

- ثبت احوال از انتشار این آمار حیاتی جلوگیری کرد

اطلاعات نوشت: سایت سازمان ثبت احوال از تیرماه امسال، به روز رسانی آمارهای وقایع چهارگانه تولد، فوت، ازدواج و طلاق را متوقف کرده است. این سایت همچنین درگاه «اداره آمارهای جمعیتی» را که آمار ولادت و وفات را از سال ۱۳۳۸ تاکنون در بر داشت به کلی حذف کرده است.

دلایل این اتفاق نامعلوم است و پی‌گیری خبرنگار ما برای تماس با مسئولان این سازمان و پرسیدن علت این تصمیم به جایی نرسید.تا سال گذشته سازمان ثبت احوال آمار واقعه ولادت و وفات را به صورت هفتگی منتشر می‌کرد و حتی آمار موالید را براساس سن مادر در زمان تولد نوزاد در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار می‌داد اما از سال گذشته به دلایل نامعلومی انتشار این آمار تولد متوقف شد

اما انتشار آمار مرگ ادامه یافت. با این حال از اوایل تابستان انتشار همه آمارها متوقف شد و هم اکنون فقط آمار وقایع حیاتی چهارگانه امسال تا پایان تیرماه در دسترس است و انتشار آمار از اول مرداد متوقف شده ضمن آنکه آمار وقایع حیاتی سال‌های گذشته و آمار وقایع حیاتی بر اساس گروه‌های سنی به کلی حذف شده‌اند.

گفتنی است وقایع چهارگانه حیاتی به ویژه با تفکیک گروه‌های سنی و جنسی  نقش بسیار مهمی در مطالعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد و آمار وقایع حیاتی به عنوان آمار زیربنایی در بسیاری از مطالعات و پژوهش‌ها به شمار می‌آید.

یک استاد دانشگاه در این ارتباط به خبرنگار ما گفت در شرایطی که آمار وقایع حیاتی کشورهای دنیا در اینترنت برای عموم قابل دسترس است، توقف انتشار آمار در کشور شگفت آور است.

منبع: اطلاعات انلاین