امریکا برای دوران پساجنگ غزه با کشور‌های عربی وارد مذاکره شد
امریکا برای دوران پساجنگ غزه با کشور‌های عربی وارد مذاکره شد

ایسنا نوشت: مرکز پخش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولت آمریکا در حال آماده‌سازی طرحی برای مرحله پس از اتمام جنگ این رژیم در غزه بوده و در راستای حفظ توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط در حال مذاکره با مقامات برخی کشور‌های عربی است. به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم به نقل از مرکز پخش رژیم صهیونیستی، […]

- امریکا برای دوران پساجنگ غزه با کشور‌های عربی وارد مذاکره شد

ایسنا نوشت: مرکز پخش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولت آمریکا در حال آماده‌سازی طرحی برای مرحله پس از اتمام جنگ این رژیم در غزه بوده و در راستای حفظ توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط در حال مذاکره با مقامات برخی کشور‌های عربی است.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم به نقل از مرکز پخش رژیم صهیونیستی، دولت آمریکا در حال آماده‌سازی طرحی برای مرحله پس از اتمام جنگ این رژیم در غزه است.

این رسانه گزارش داد، دولت آمریکا در روزهای گذشته در حال انجام مذاکراتی گسترده درباره روز پس از پایان جنگ در نوار غزه بوده است.

این رسانه عبری زبان به نقل از برخی منابع صهیونیست آگاه از جزئیات این مذاکرات اعلام کرد، هدف از این مذاکرات تدوین طرحی برای فردای «پیروزی اسرائیل بر حماس در غزه» و آغاز تدابیر و اقدامات منطقه‌ای است.

مرکز پخش رژیم صهیونیستی در ادامه نیز به نقل از منابع خود تاکید کرد: آمریکایی‌ها در چارچوب این مذاکرات با برخی مقامات اسرائیلی گفت‌وگو کردند.

همچنین این مرکز گزارش داد، اقدامات منطقه‌ای که آمریکایی‌ها تمایل دارند آغاز کنند، شامل اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است چراکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا این هفته تصریح کرد که اجرای راه‌حل دو دولتی باید با پایان جنگ آغاز شود.

این رسانه عبری زبان افزود، مذاکراتی که دولت بایدن در حال انجام است، شامل مذاکرات با برخی مسؤولان کشورهای عربی جهت حفاظت از توافقنامه‌های ابراهیمی (توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی) با برخی کشورهای عربی است.

تا این لحظه هیچ اظهارنظر فوری از سوی مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی به این گزارش‌ها وجود نداشته است.

منبع: اطلاعات انلاین