معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی و رییس خزانه معین استان یزد از رسیدگی به صورت حساب های مطالبات و بدهی های دستگاه اجرایی استان در شش ماهه ابتدایی سال خبر داد.

 علی اکبر صائبی گفت: این صورت حساب ها شامل مطالبات و بدهی های مربوط به منابع داخلی و بودجه ای استان  است که تا کنون بیش از ۲۰۰ صورت حساب مستقل از دستگاه های اجرایی دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی ادامه داد: اطلاعات مالی و حسابداری دستگاه های اجرایی در سامانه سماد (سامانه مدیریت اطلاعات بدهی ها و مطالبات دولت ) ثبت و توسط ذیحساب و مدیر دستگاه اجرایی تائید می شود و پس از اینکه توسط حسابرسان اداره تلفیق حساب ها و امور بدهی های این اداره کل رسیدگی شد به وزارت اقتصاد ارسال می شود.

به گفته معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان؛ ارایه مطالبات و بدهی ها موجب شفافیت در اطلاعات مالی از جمله جزئیات بدهی‌ها و مطالبات دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

صائبی گفت: یکی از مزایای شفافیت در خصوص اطلاعات مدیریت بدهی ها، استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی برای تسویه بدهی های دولت از جمله اسناد خزانه و اوراق تهاتر و همچنین تهاتر اموال مازاد دولت با بدهی های دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله پیمانکاران است.

وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی در صورتی که بخواهند اموال مازاد خود را تهاتر نمایند باید اطلاعالت بدهی ها و مطالبات خود در سامانه سماد ثبت نماید.

طبق ماده یک قانون رفع موانع تولید، دستگاه های اجرایی موظف به ثبت ریز بدهی ها و مطالبات خود به صورت سه ماهه و سالانه در سامانه سماد هستند.

 

منبع خبر: رکنـا