به گزارش خبرنگار زیرنویس از یزد؛ فریبا آیت اللهی، گفت: از ابتدای مرداد ماه امسال تاکنون مبلغ ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به طرح های مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است. وی با بیان اینکه مشاغل خانگی یکی از راه های درآمد و تامین معیشت خانوارها است اظهار کرد: از مرداد ماه امسال […]

به گزارش خبرنگار زیرنویس از یزد؛ فریبا آیت اللهی، گفت: از ابتدای مرداد ماه امسال تاکنون مبلغ ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به طرح های مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی یکی از راه های درآمد و تامین معیشت خانوارها است اظهار کرد: از مرداد ماه امسال تاکنون به ۵۱۶ طرح مشاغل خانگی به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان پرداخت شد.

آیت اللهی ادامه داد: با پیگیری های به عمل آمده سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی از ۸۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ به ۱۰۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت که افزایش ۱۷درصدی را شاهد بودیم.

این مسئول بیان داشت: با اجرای صحیح سیاست های ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری، تعداد ۵۷۰۰ مجوز مشاغل خانگی در سطح استان صادر گردیده است.  

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، به سهم اشتغال ایجاد شده این طرح ها در استان اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای مرداد ماه سال جاری تاکنون مبلغ ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های مشاغل خانگی استان پرداخت شده که با پرداخت این تسهیلات زمینه ایجاد ۷۰۰ فرصت شغلی جدید در استان فراهم شده است.

وی در پایان تصریح کرد: به مابقی تسهیلات به طرح‌ها از سوی بانک ها در حال پرداخت است.

یزد/ سمیه گلابگیریان

منبع خبر: رکنـا