منچستریونایتد – منچسترسیتی؛ به یاد سِربابی/ پپ اسیر انگیزه شیاطین‌سرخ می‌شود؟
منچستریونایتد – منچسترسیتی؛ به یاد سِربابی/ پپ اسیر انگیزه شیاطین‌سرخ می‌شود؟

در حساس‌ترین نبرد هفته دهم لیگ برتر انگلیس، تیم‌های قرمز و آبی شهر منچستر در ورزشگاه اولدترافورد به مصاف هم خواهند رفت.

منچسترسیتی, منچستریونایتد - منچستریونایتد – منچسترسیتی؛ به یاد سِربابی/ پپ اسیر انگیزه شیاطین‌سرخ می‌شود؟

امشب از ساعت ۱۹ ورزشگاه اولدترافورد میزبان حساس‌ترین بازی هفته دهم لیگ برتر انگلیس خواهد بود. هیجان با دربی منچستر بین تیم‌های منچستریونایتد و منچسترسیتی به شمال‌غرب انگلیس خواهد آمد.

منچستریونایتد؛ شیاطین‌سرخ درست بشو نیستند!

مشخص نیست حال منچستریونایتد چه زمانی آنقدر خوب شود که هواداران‌شان حرص نخورند! ۴ شکست در ۹ هفته و هشتمی در لیگ برتر انگلیس یعنی شیاطین‌سرخ در فصل جاری فقط برای این که به جمع تیم‌های اروپایی برسند، باید تلاش کنند. از همین حالا منچسترسیتی، تاتنهام، آرسنال و لیورپول با آن‌ها فاصله گرفته‌اند و رسیدن به سطحی که این ۴ تیم دارند، برای تیم اریک تن‌هاخ دشوار است. با وجود این که دربی آخر را از سیتی برده‌اند هم هواداران‌شان آنقدر امیدوار نیستند که این دربی هم برای‌شان مثل بازی قبل باشد. اگرچه انگیزه تقدیم برد دربی به سربابی چارلتون را نمی‌توان کم شمرد. باید دید این شیاطین‌سرخ درست بشو هستند یا باید همچنان سرمربی هلندی و شاگردانش را سرزنش کنیم!

منچسترسیتی؛ شما بی‌رقیب نیستید

نتایج این فصل نشان داد که منچسترسیتی دیگر تیم بی‌رقیبی نیست. آرسنال، تاتنهام و لیورپول آن‌ها را برای تکرار عنوان قهرمانی به چالش می‌کشند و خبری از فاصله گرفتن نخواهد بود. اگرچه یک‌چهارم فصل گذشته، ولی سیتی که ۲ بازی متوالی را می‌بازد شاید باز هم امتیازهای مهمی را از دست بدهد. در سال‌های اخیر، منچسترسیتی در دربی وضعیت خوبی داشته و این اوج‌گیری را مدیون پپ گواردیولاست. با این حال دربی همیشه شرایط ویژه‌ای دارد و پپ قبل از بازی رفت این فصل به شاگردانش گفته که انگیزه «سِربابی» در حریف را دستکم نگیرند. منچسترسیتی در هفته‌های بعد هم چلسی، لیورپول و تاتنهام را پیش‌رو دارد و می‌تواند با گرفتن امتیازات لازم در این بازی‌ها به جایگاه همیشگی‌اش صدر جدول بازگردد.

آخرین جدال
سوم ژوئن ۲۰۲۳ آخرین دربی منچستر برگزار شد که دیدار فینال جام‌حذفی فصل قبل بود. منچسترسیتی با درخشش گوندوغان و دبل هافبک سابق آلمانی‌اش موفق به شکست ۲-۱ منچستریونایتد شد. فرناندش زننده تنها گل شیاطین‌سرخ در آن بازی بود.

آمار بازی
۱۹۰) دربی منچستر تابه‌حال ۱۹۰ مرتبه برگزار شده که منچسترسیتی ۵۹ برد و منچستریونایتد ۷۸ برد کسب کرده‌اند. ۵۳ بازی بین این دو تیم هم با تساوی خاتمه یافته است.
۱۴۲) اولین دربی منچستر سال ۱۸۸۱ یعنی ۱۴۲ سال و چند ماه قبل برگزار شد. در آن دیدار که نام منچستریونایتد «نیوتون هیت» بود و نام منچسترسیتی «سنت‌مارک»، نیوتون هیت یا منچستریونایتد موفق شد حریفش را با نتیجه ۳-۰ شکست دهد.
۵۱) در ۵۲ دربی لیگ برتری بین منچسترسیتی و منچستریونایتد، آبی‌ها ۱۸ برد و قرمزها ۲۵ برد کسب کرده‌اند و ۹ بازی مساوی شده است.
۲) منچستریونایتد در ۷ بازی آخر خانگی‌اش در لیگ برتر مقابل منچسترسیتی ۲ برد داشته. ۴ بازی را باخته‌اند و ۲ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۳) منچستریونایتد در حالی دربی آخر لیگ برتری را از منچسترسیتی برد که پیش از آن ۳ بازی متوالی را باخته بود.
۷) در ۷ دربی آخر منچستر شاهد گل بوده‌ایم. آخرین دربی با تساوی بدون گل دسامبر ۲۰۲۳ برگزار شد. بعد از آن دربی منچستر ۲۶ گل داشته؛ یعنی ۳.۷ گل به ازای هر بازی.
۳) پپ گواردیولا ۳ مرتبه مقابل اریک تن‌هاخ قرار گرفته که در این ۳ بازی ۲ برد کسب کرده و یک بازی را هم باخته است.
۱۰۰) جالب است بدانید که در طول تاریخ دو باشگاه شهر منچستر روی‌هم ۱۰۰ جام کسب کرده‌اند. ۶۷ جام برای منچستریونایتد بوده و ۳۳ مرتبه منچسترسیتی قهرمان رقابت‌های مختلف شده است. در لیگ انگلیس هم که منچستریونایتد با ۲۰ جام پرافتخارترین است و منچسترسیتی ۹ جام کسب کرده.

مصدومان و محرومان
لیساندرو مارتینس، تایرل مالاسیا و آماد دیالو مصدوم هستند و به دربی منچستر نخواهند رسید. وضعیت کاسمیرو، آرون وان‌بیساکا و لوک شاو مشخص نیست، اما شاید در این دیدار حاضر باشند. جیدن سانچو هم همچنان مورد غضب اریک تن‌هاخ است. مانوئل آکانجی بعد از اخراج مقابل برایتون این بازی حساس را از دست داد. کوین دی‌بروینه هم ابتدای فصل مصدوم شد و فعلاً دور از میادین است.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچستریونایتد:
اونانا، دالو، مگوایر، واران، رگیلون، مک‌تامینی، کاسمیرو، آنتونی، فرناندش، رشفورد و هویلون
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، دیاس، آکه، گواردیول، سیلوا، رودری، فودن، آلوارس، دوکو و هالند

منبع: خبـر ورزشی