قرقیزستان دومین مسابقه کسب سهمیه المپیک برای کشتی‌گیران
قرقیزستان دومین مسابقه کسب سهمیه المپیک برای کشتی‌گیران

به گزارش زیرنویس، تیم ملی کشتی آزاد ایران ۳ سهمیه و تیم ملی کشتی فرنگی نیز ۴ سهمیه المپیک را در بلگراد کسب کرده اند و برای کسب  ۵ سهمیه دیگر رقابت های قاره ای قرقیزستان و کسب سهمیه جهانی ترکیه را پیش رو دارند. با توجه به نزدیکی این دو رقابت گزینشی،‌ کادرهای فنی […]

به گزارش زیرنویس، تیم ملی کشتی آزاد ایران ۳ سهمیه و تیم ملی کشتی فرنگی نیز ۴ سهمیه المپیک را در بلگراد کسب کرده اند و برای کسب  ۵ سهمیه دیگر رقابت های قاره ای قرقیزستان و کسب سهمیه جهانی ترکیه را پیش رو دارند.

با توجه به نزدیکی این دو رقابت گزینشی،‌ کادرهای فنی باید برنامه ریزی لازم را برای حضور موفق در این مسابقات انجام دهند تا اگر سهمیه های لازم در قرقیزستان بدست نیامد، کشتی گیران جایگزین راهی استانبول ترکیه شوند.

رقابت های گزینشی قاره ای روزهای ۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ و ۳ روز بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار می شود.

آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک روزهای ۲۰ تا ۲۳ دراردیبهشت ماه در شهر استانبول ترکیه و در سطح جهانی برگزار می شود که با توجه به فاصله ی کمتر از ۳ هفته ای این مسابقات نسبت به مسابقات گزینشی قرقیزستان، در صورت عدم نتیجه در بیشکک، کادر فنی باید تمهیدات لازم را برای حضور نفرات جایگزین در این مسابقات بعمل آورد.

مسابقات المپیک پاریس روزهای ۱۵ تا ۲۱ مردادماه سال آینده و در ۱۸ وزن المپیکی (۶ وزن مردان آزاد، ۶ وزن مردان فرنگی، ۶ وزن زنان) برگزار می شود.

تیم ملی کشتی آزاد در اوزان ۶۵، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم سهمیه المپیک را بدست آورده و برای کسب سهمیه المپیک اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در رقابت های گزینشی به میدان برود.

در کشتی فرنگی تیم ایران در اوزان ۶۰، ۶۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم سهمیه المپیک را بدست آورده و تیم ایران برای کسب سهمیه های اوزان ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم باید در رقابت های کسب سهمیه حضور یابد.

پایان پیام/





منبع: فارس