دلیل بازگشت زودهنگام رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان از هانگژو چه بود؟
دلیل بازگشت زودهنگام رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان از هانگژو چه بود؟

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان در چند رویداد ورزشکاران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو حضور نداشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، بر خلاف کمانداران اعزامی به بازی‌های آسیایی، پاراکمانداران با کسب مدال‌های متعدد درخشیدند و بارها پرچم کشورمان را به اهتزاز درآوردند اما در این بین عملکرد زهرا نعمتی به عنوان ورزشکاری که در تیراندازی با کمان هم وارد رقابت شده و در بازی‌های آسیایی هم حضور داشت مورد توجه قرار گرفت.

نعمتی در تمام این مدت به دلیل مشکلاتی که با فدراسیون داشت زیر نظر مربی خارجی تمرین نکرد و اعزامش به بازی‌های آسیایی با نظر مستقیم رئیس کمیته ملی المپیک بود اما در این بازی‌ها عملکرد بسیار ضعیفی داشت.

محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک در این باره گفته بود: زهرا نعمتی را من دفاع کردم که برود و خودم هم پای او ایستادم. نعمتی افتخار ورزش بانوان است که ۳ طلای پارالمپیک دارد. چرا مدال نگرفت هم‌ به خاطر اینکه ۲ سال تمرین کرد و در فدراسیونش علیه او بودند. نعمتی سرمایه اجتماعی است و اگر به او باز هم فرصت دهیم قطعا طلا نگیرد، نقره را می‌گیرد. من نعمتی را در توانمندی و چهره اجتماعی‌اش می‌بینم، نه مدالش.

نعمتی به بازی‌های پاراآسیایی اعزام شد و ۲ مدال طلا گرفت اما نکته قابل توجه عدم حضور غلامرضا شعبانی‌بهار رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان در زمان مسابقه وی بود در حالی که غفور کارگری رئیس کمیته پارالمپیک در محل مسابقه حضور داست و نعمتی را تشویق می‌کرد.

ورزشکاران پاراتیراندازی با کمان در روز آخر هم مسابقه داشتند و حتی به مدال دست یافتند اما رئیس فدراسیون به خاطر بازگشت به تهران در محل مسابقه حاضر نبود.

از طرفی شعبانی‌بهار ۲ روز پیش به تهران بازگشت در حالی که کمانداران فردا دوشنبه وارد کشور خواهند شد. دلیل بازگشت زودهنگام او کسالت یکی از مربیان اعلام شده بود.

منبع: فارس