عملکرد پرنوسان تراکتور باعث شده تا مدیران این باشگاه به فکر اولتیماتوم و برکناری سرمربی تیم‌شان باشند.

تراکتور تبریز, سرمربی اسپانیایی تراکتور, لیگ برتر - بمب ساعتی علیه سرمربی اسپانیایی تراکتور

تراکتور تبریز یکی از پرنوسان‌ترین تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ بیست‌وسوم محسوب می‌شود؛ تیمی که در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه، پوست‌اندازی کاملی داشت و نسبت به فصل گذشته تغییر سیما داد اما به نظر می‌رسد که خریدهای جدید سرخ‌پوشان تبریزی نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند و همین مسئله باعث شده تا تراکتوری‌ها نتوانند بیش از ۵۰ درصد امتیازات فصل جدید را به‌دست آورند که عملکرد قابل‌قبولی برای تراکتورِ پرستاره محسوب نمی‌شود.

شاگردان پاکو خمس در فصل جدید، کار خود را با شکست مقابل سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران در لیگ برتر آغاز کردند و در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا هم برابر شارجه امارات باخت را پذیرفتند تا شانس حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را از دست بدهند. بعد از شکست مقابل شارجه، موتور تراکتور روشن شد و آن‌ها در ۴ بازی پیاپی به پیروزی رسیدند تا از روزهای بحرانی فاصله بگیرند اما روند سینوسی شاگردان خمس باعث شد تا آن‌ها دوباره از روزهای اوج فاصله بگیرند.

اختلافات عمیقِ خمس با مدیران باشگاه تراکتور

تراکتوری‌ها هفته گذشته در خانه و در جدالی جنجالی مقابل شمس‌آذر قزوین، شکست را پذیرفتند و بعد از آن در هفته هشتم لیگ برتر، با یک گل در اصفهان مغلوب ذوب‌آهن شدند تا قبول ۲ باخت پیاپی، دوباره تراکتوری‌ها وارد بحران کند. اتفاق مهم بعد از پایان جدال با ذوب‌آهن رخ داد که پاکو خمس شدیداً علیه عملکرد شاگردانش موضع گرفت و در نشست خبری بعد از مسابقه، کنایه‌ای هم به عملکرد مدیران باشگاه زد و گفت: «این یک واقعیت است که تیم مورد نظر من در زمین وجود ندارد، فرقی ندارد این بازیکنان را من آورده باشم یا باشگاه، اشتباه کردیم و این بازیکنان آن چیزی که ما فکر می‌کردیم نبودند، اشتباهات خیلی بزرگی در ساختن تیم انجام دادیم».

تراکتور در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی، ۴ برد و ۵ شکست در تمامی رقابت‌ها را تجربه کرده که باتوجه به فعالیت چشمگیر سرخ‌پوشان تبریزی در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه، این عملکرد موردپسند مدیریت باشگاه تراکتور نیست و آن‌ها قصد دارند تا با برگزاری جلسه هیات‌مدیره نسبت به آینده کاری پاکو خمس تصمیم‌گیری کند؛ آن‌هم در حالی‌که هنوز خمس ۳ فصل دیگر با تراکتور قرارداد دارد و برکناری این سرمربی اسپانیایی می‌تواند باشگاه تراکتور را محکوم به پرداخت غرامت سنگینی کند.

تراکتوری‌ها در دو راهی اولتیماتوم یا اخراج!

مدیران باشگاه تراکتور بعد از شکست تیم‌شان برابر ذوب‌آهن نسبت به عملکرد فنی تیم‌شان در اصفهان سکوت اختیار کرده‌اند و گفته می‌شود که قرار است بعد از برگزاری جلسه هیات‌مدیره، تصمیم خود درباره ادامه همکاری با خمس و یا قطع همکاری با این سرمربی اسپانیایی را نهایی کنند. تراکتور در ۱۳ روز آینده دو مصاف سرنوشت‌ساز و حساس مقابل نساجی مازندران و استقلال تهران دارد که احتمال دارد بحث اولتیماتوم به خمس برای کسب موفقیت در این دو مسابقه مطرح شود و بعد از آن نسبت به آینده کاری خمس تصمیم‌گیری شود.

پاکو خمس که در روزهای نخست فعالیتش در تراکتور از حمایت حداکثری مدیران باشگاه برخوردار بود، حالا به نظر می‌رسد رفته‌رفته این حمایت را از دست داده و با توجه به موضع‌گیری‌های سرمربی اسپانیایی درباره عملکرد ناموفق تیمش در بازار نقل‌وانتقالات، حالا رابطه طرفین تیره شده و به نظر می‌آید نه خمس از حمایت ۱۰۰ درصدی مدیریت باشگاه برخوردار است و نه مدیران باشگاه تمایل چندانی به ادامه همکاری با این سرمربی اسپانیایی دارند. در این شرایط باید دید آیا پاکو خمس می‌تواند خود را از خطر اخراج نجات بدهد یا او در مسیر سرمربیان نام‌آشنای تراکتور در سالیان گذشته قدم می‌زند و به‌زودی سمتش را در باشگاه تراکتور از دست خواهد داد.

منبع: خبـر ورزشی