این مواد غذایی مانع سرطان و پیری زودرس می‌شوند
این مواد غذایی مانع سرطان و پیری زودرس می‌شوند

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از مایرور، کارشناسان تا حد زیادی موافق هستند که روغن‌های سالم، میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، مغزها، آجیل‌ها، غذا‌های تخمیر شده همه حاوی اجزای مناسبی هستند تا مواد مغذی مناسبی را برای ایجاد تفاوت در ظاهر پوست و عملکرد مغز شما فراهم کنند؛ و شما می‌توانید با افزودن این مواد به […]

- این مواد غذایی مانع سرطان و پیری زودرس می‌شوند

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از مایرور، کارشناسان تا حد زیادی موافق هستند که روغن‌های سالم، میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، مغزها، آجیل‌ها، غذا‌های تخمیر شده همه حاوی اجزای مناسبی هستند تا مواد مغذی مناسبی را برای ایجاد تفاوت در ظاهر پوست و عملکرد مغز شما فراهم کنند؛ و شما می‌توانید با افزودن این مواد به وعده‌های غذایی خود به لطف آنتی اکسیدان ها، کلروفیل و اسید‌های چرب امگا ۳ به عقب برگرداندن ساعت بدن که همیشه در حال حرکت است کمک کنید.

روغن‌های گیاهی که حاوی اسید‌های چرب غیراشباع و آنتی اکسیدان هستند برای نگهداری پوست و جوان ماندن انسان کمک کننده هستند. روغن نارگیل و روغن زیتون به طور خاص حاوی اسکوالن است که آبرسانی پوست را افزایش می‌دهند.

روغن زیتون به هیدراته ماندن پوست کمک می‌کند و در عین حال خاصیت ارتجاعی را بهبود می‌بخشد که از خطوط ریز و چین و چروک جلوگیری می‌کند. 

به گفته ویکتوریا ویلز، متخصص تغذیه انگلیسی، روغن زیتون نیز تا حد زیادی به عنوان یکی از سالم‌ترین انواع چربی در اطراف پذیرفته شده است. روغن زیتون همچنین یک آنتی اکسیدان کلیدی است که به مبارزه و ترمیم برخی از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند – مولکول‌های ناپایداری که می‌توانند سلول‌ها را از بین ببرند و در بسیاری از بیماری‌ها نقش داشته باشند. 

مصرف آووکادو خود به ریختن سلول‌های مرده پوست برای داشتن ظاهری درخشان کمک می‌کند. این میوه دارای محتوای کاروتنوئیدی است که سموم و آسیب‌های ناشی از نور خورشید را مسدود می‌کند و در عین حال از پوست شما در برابر سرطان پوست محافظت می‌کند.

سبزی ها، البته، جزء اصلی هر رژیم غذایی هستند اما این سبزی تیره است که می‌خواهید به آن توجه کنید. آن‌ها حاوی سطوح بالایی از ویتامین A و C، مواد معدنی، فیبر، نیترات و مواد فعال زیستی هستند که به کاهش سرعت شناختی کمک می‌کند و از آسیب سلولی جلوگیری می‌کند. اسفناج سرشار از ویتامین‌های A، C، E و K و همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها است، در حالی که شاهی سرشار از ویتامین‌های A و C است که به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و باعث ناپدید شدن خطوط و چین و چروک‌ها و جلوگیری از آسیب سلولی می‌شود.

سبزی‌های برگ دار دارای مواد شیمیایی گیاهی مانند کلروفیل هستند که از رادیکال‌های آزاد که باعث پیری می‌شوند محافظت می‌کند. هر چه سبزی سبز تیره‌تر باشد، کلروفیل بیشتری دارد. آن‌ها همچنین دارای آنتی اکسیدانی به نام لوتئین هستند که هیدراتاسیون و خاصیت ارتجاعی را برای محافظت در برابر آسیب‌های خورشید فراهم می‌کند. به گزارش «اطلاعات آنلاین»، کلم بروکلی سرشار از ویتامین‌های C، K و آنتی‌اکسیدان‌ها است و این سبزی به تولید کلاژن کمک می‌کند، که به قوی‌تر شدن و انعطاف‌پذیری پوست کمک می‌کند. اسفناج سرشار از ویتامین‌های A، C، E و K و همچنین آنتی اکسیدان است. ویتامین A مو‌های قوی را برای ظاهری جوان به شما می‌دهد و ویتامین K التهاب سلول‌ها را کاهش می‌دهد.

آجیل و دانه‌ها پروتئین ها، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی و چربی‌های غیر اشباع را تامین می‌کنند؛ و برخی از آن‌ها دارای خواص ویژه اضافی برای کمک به مبارزه ضد پیری هستند. 

گردو دارای اسید‌های چرب امگا ۳ است که غشای سلولی پوست را تقویت کرده و در برابر آسیب‌های خورشید محافظت می‌کند. 

یکی دیگر از گروه‌های غذایی عالی حبوبات هستند. آن‌ها حاوی فیبر، پروتئین، مواد معدنی، کربوهیدرات‌های پیچیده، ویتامین B هستند و به عملکرد شناختی کمک می‌کنند.

منبع: اطلاعات انلاین