به گزارش زیرنویس به نقل از ایرنا، “نجم الدین خسروی” روز یکشنبه اظهار کرد: در راستای تفاهم نامه منعقد شده با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، به همه نوزادانی که متولد می شوند نهال برای کاشت تعلق می گیرد. وی افزود: در این طرح زیست محیطی به ازای تولد هر نوزاد و همزمان […]

به گزارش زیرنویس به نقل از ایرنا، “نجم الدین خسروی” روز یکشنبه اظهار کرد: در راستای تفاهم نامه منعقد شده با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، به همه نوزادانی که متولد می شوند نهال برای کاشت تعلق می گیرد.

وی افزود: در این طرح زیست محیطی به ازای تولد هر نوزاد و همزمان با صدور شناسنامه برای فرد متولدشده، به والدین وی یک نهال برای کاشت تعلق می گیرد.

خسروی ادامه داد: این طرح اختیاری است و خانواده ها در دریافت و کاشت نهال به نیت نوزاد خود مختار هستند.

وی یادآور شد: در این طرح خانواده ها با دریافت نهال، این بوته ها را زیر نظر کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری در مناطق از قبل تعیین شده کاشت خواهند کرد.

خسروی با بیان اینکه به طور میانگین در هر شبانه روز ۲۰ کودک در استان متولد می شود، یادآور شد: اگر برای بخشی از این نوزادان نهال کاشته شود، سرانه فضای سبز جنگی استان افزایش می یابد.

وی بیان کرد: صاحبان نوزادهای متولد شده علاوه بر مناطق جنگلی تعیین شده از سوی کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری، در صورت داشتن حیاط و باغچه امکان کاشت نهال در منازل شخصی خود را دارا هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام خاطرنشان کرد: کاشت و نگهداری این نهال ها با خانواده نوزادان متولد شده خواهد بود.

در هفت ماهه نخست امسال چهار هزار و ۳۰۰ نوزاد در استان ایلام متولد شد.

استان ایلام دارای ۶۴۰ هزار هکتار عرصه جنگلی است.