تصویری از زنده یاد جمشید مشایخی و گیتی رئوفی در گذر زمان منتشر شده است. گیتی رئوفی معلم بازنشسته و همسر مرحوم جمشید مشایخی صبح ۲۰ آذر ماه در یکی از بیمارستان‌های تهران در سن ۸۵ سالگی درگذشت. بیوگرافی گیتی رئوفی و ماجرای ازدواج او با جمشید مشایخی گیتی (افروز) رئوفی در سال ۱۳۱۵ در […]

تصویری از زنده یاد جمشید مشایخی و گیتی رئوفی در گذر زمان منتشر شده است. گیتی رئوفی معلم بازنشسته و همسر مرحوم جمشید مشایخی صبح ۲۰ آذر ماه در یکی از بیمارستان‌های تهران در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

جمشید مشایخی

بیوگرافی گیتی رئوفی و ماجرای ازدواج او با جمشید مشایخی

گیتی (افروز) رئوفی در سال ۱۳۱۵ در شهر متولد شد. پدر وی افسر شهربانی بود و زمانی که کودک بود و به همراه خانواده اش به تهران آمد به گفته خودش پدرش مردی بسیار سخت گیر و متعصبی بود و اجازه نمی‌داد که او تنهایی به بیرون از منزل برود و می‌گفت اگر کاری داری به من یا برادرتان گرشا بگو تا همراهت بیاییم.

در یکی از قسمت‌های برنامه دورهمی که او و جمشید مشایخی میهمان برنامه بودند، ماجرای ازدواج آن‌ها از زبان خودشان گفته شد.

جمشید مشایخی

جمشید مشایخی درباره نحوه آشنایی با دختر عمه خود می‌گوید در سال ۱۳۳۶ به همرا برادرم به عیادت عمه رفتم که در آنجا برای اولین بار عاشق گیتی افروز رئوفی شدم و فردایش به همراه خانواده به خواستگاری اش رفتیم و بعد ازدواج کردیم مهریه مان را یک جلد قرآن کریم و یک شاخه گل سفید ثبت کردیم.

جمشید مشایخی در برنامه دورهمی از همسرش تقدیر کرد. “من به دلیل مسئله هنری که داشتم و باید به سر اجرا می‌رفتند بیشتر وقت‌ها بیرون از خانه بودم و همیشه اوضاع خانه در اختیار و کنترل همسرم بود. اگر به موفقیتی رسیدم بدون شک به پشتوانه همسرم بوده و از زحمات بسیار زیادی برای من و فرزندانم کشیده است. ”

یک روز جمشید با برادرش به خواستگاری آمد و فردای آن روز به همراه مادر و خواهرهایش آمدند و روز بعد باز خودش و پدرش و فردای آن روز خودش با عمه اش آمدند، اما چقدر اشتباه می‌کردم که تمایل به ازدواج با او نداشتم، چون تمام حرف‌هایی که امروز در عین پختگی می‌زند، آن روز‌ها در سن ۲۴ سالگی می‌زد. همسر من معلم بوده و در زندگی هم معلم خوبی بوده. من همیشه معتقدم قلب انسان باید برای یکی بتپد.

جمشید مشایخی در شبانگاه ۱۳ فروردین ماه ۱۳۹۸ در بیمارستان درگذشت.

منبع خبر: رکنـا