بهمن طهماسبی مهاجم اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره پیروزی ۱۰ نفره استقلال مقابل تیم آلومینیوم اراک و شرایط به وجود آمده در تیم استقلال طی این مدت اظهاراتی را مطرح کرد:  بازی استقلال مقابل آلومینیوم اراک را چطور ارزیابی کردید؟به نظرم یکی از هوشمندانه‌ترین بازی‌های استقلال در این مدت بود. تیم آلومینیوم […]

بهمن طهماسبی مهاجم اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره پیروزی ۱۰ نفره استقلال مقابل تیم آلومینیوم اراک و شرایط به وجود آمده در تیم استقلال طی این مدت اظهاراتی را مطرح کرد:

 بازی استقلال مقابل آلومینیوم اراک را چطور ارزیابی کردید؟
به نظرم یکی از هوشمندانه‌ترین بازی‌های استقلال در این مدت بود. تیم آلومینیوم اراک با سرمربیگری حسینی آمده بود تا بازی را هر طور شده با امتیاز تمام کند. کاملا مشخص بود که آنها برای مهار مهره‌های تهاجمی تیم استقلال برنامه داشتند. اگر به نیمه اول دقت کنیم متوجه این موضوع می‌شویم.

 چرا! دلیل تان برای این موضوع چیست؟
شما ببینید استقلال در نیمه اول چقدر روی دروازه آلومینیوم اراک حمله کرد و در نیمه دوم چه اندازه حمله کرد؟ البته تا قبل از اخراج مرادمند. به طور کلی استقلال در نیمه اول توپ را حداکثر تا پشت محوطه ۱۸ قدم تیم آلومینیوم اراک می‌برد اما پس از آن نمی‌توانست بیشتر پیش روی کند. در واقع تیم مجتبی حسینی با دفاع منسجم و لایه‌های متراکم بازیکنانش در خط هافبک و دفاع شرایطی ایجاد کرده بود که حتی مهاجمانش هم تبدیل به مدافع شده بودند و اجازه نمی‌دادند استقلال بتواند از شرایط مطلوب برای رسیدن به محوطه جریمه و در نهایت گلزنی استفاده کند اما در نیمه دوم جواد نکونام شرایط را تغییر داد.

 این شرایط به چه ترتیب تغییر پیدا کرد؟
با حرکت‌های بیشتر مهرداد محمدی و سعید مهری در عرض و توپ رسانی به سمت چپ، ابوالفضل جلالی در موقعیتی قرار گرفت که توانست استقلال را بیشتر به دروازه حریف نزدیک کند. همین موضوع کمک کرد تا استقلال مثل نیمه اول با شرایط خوبی کار را ادامه بدهد. اگر دقت کرده باشیم در نیمه اول سعید مهری پس از گذشت دقایقی از بازی رو به توپ‌های عرضی آورد و با حرکت‌هایی که در بین هافبک‌ها انجام می‌داد نظم خط هافبک و دفاعی تیم آلومینیوم اراک را بر هم ریخت. همین موضوع بود که کمک کرد تا آرمان رمضانی بتواند در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار بگیرد.

بلانکو نشان داد چرا نکونام به خاطرش قید پول را زده است/ این استقلال همه ما را امیدوار کرد

در رابطه با درگیری مرادمند با مرتضی تبریزی چه صحبتی دارید؟
معمولاً در بازی‌های این چنینی بازیکنان عصبی می‌شوند. تیم آلومینیوم اراک باور نمی‌کرد که از استقلال گل بخورد و با این ذهنیت که استقلالی‌ها نمی‌توانند دروازه آنها را باز کنند با شرایط روحی خاصی به میدان آمدند و در نیمه دم آمدند تا نتیجه را جبران کنند ولی هر چه گذشت و نتوانستند عصبی شدند. همین باعث شد تا استقلال در وضعیتی قرار بگیرد که بعضاً با حرکات عصبی بازیکنان تیم آلومینیوم اراک مواجه می‌شد. البته من کار مرادمند را تایید نمی‌کنم او به عنوان یکی از مهره‌های با تجربه استقلال نباید تا این اندازه خودش را عصبی نشان می‌داد از او بعید بود. ولی به هر حال گاهی در مسابقات سنگین آن هم جلوی ۵۰ هزار تماشاگر چنین اتفاقاتی طبیعی است ولی باز هم باید به غیرت بچه‌های استقلال تحسین گفت که تا این اندازه توانستند خودشان را در شرایط خوبی قرار بدهند و دقایق حساس باقیمانده را با نتیجه خوب و همان پیروزی یک بر صفر به پایان برسانند. این تیم واقعا همه ما را امیدوار کرد.

حضور بلانکو در ترکیب تیم را چطور دیدید؟
به نظرم او کاملا باتجربه و حرفه ای فوتبال بازی کرد. حضور بی دلیل در فضاها نداشت. به موقع نفوذ می‌کرد و دیدیم که چند ارسال زمینی و هوایی خوب هم داشت که بچه ها می‌توانستند بهتر استفاده کنند. وقتی بازی او را دیدم متوجه شدم چرا نکونام اینقدر اصرار داشت به تیم اضافه شود و حاضر شد قید چند میلیارد را بزند تا او به تیمش بیاید. حتم دارم در دیدارهای بعدی باز هم از او بیشتر حرف خواهیم زد.

بلانکو نشان داد چرا نکونام به خاطرش قید پول را زده است/ این استقلال همه ما را امیدوار کرد

 حضور تماشاگران چقدر در این برد تاثیر داشت؟
صددرصد تاثیر داشت. فکر می‌کنم اگر تماشاگران نبودند استقلال نمی‌توانست مقاومت کند. هواداران مثل بمب تخریبی روی مغز حریف راه رفتند. بعد از اخراج مرادمند بازیکنان در شرایط روحی بدی قرار گرفته بودند اما تشویق‌ها و صدای بوق ممتد تماشاگران شرایط و تمرکز روحی – روانی تیم آلومینیوم اراک را کاملاً بر هم ریخت و مانع از این شد که آنها بتوانند برای رسیدن به گل تمرکز کافی را داشته باشند. نکته دیگر هم حضور بانوان بود. بانوان استقلالی در این بازی ثابت کردند حضور خانم‌ها در استادیوم تا چه اندازه می‌تواند روی انگیزه و عطش بازیکنان برای کسب پیروزی تاثیرگذار باشد.

می‌دانید که جواد نکونام تا اینجا توانسته بهترین رکورد شروع فصل را برای خودش در لیگ برتر همراه با استقلال رقم بزند؟
این خیلی خوب است اما اگر این رکوردها منجر به قهرمانی بشود بهتر است. امیدوارم شرایط استقلال به همین شکل پیش برود. الان می‌بینیم که دیگر تیم‌ها هم با همین وضعیت در حال نتیجه گرفتن هستند. اگر استقلال بتواند نتایج خوبی کسب کند قطعاً می‌تواند روز به روز شرایط بهتری برای خودش به وجود بیاورد.

منبع: خبـر ورزشی