توضیحات سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک از ارسال اظهارنامه به رئیس سابق
توضیحات سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک از ارسال اظهارنامه به رئیس سابق

سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک در مورد مشکلات اخیر این فدراسیون توضیحاتی داد.

 حمزه امین‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، درباره اظهارنامه ارسال شده به زهرا اینچه‌درگاهی رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک، عنوان‌ کرد: این نامه مربوط به ۳ ماه پیش است که در آن هیچ درخواستی مبنی بر تعیین سرپرست نداریم. متن نامه در تیرماه تهیه و به امضاء اعضا مجمع رسیده است که‌ مردادماه به کمیته ملی المپیک و سایر مبادی مربوطه ارسال شد.

سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: در این بین پیگیری‌های متعددی نیز انجام شد و اعضای مجمع منتظر پاسخ این نامه بودند. درخواست اعضا در این نامه تجدید کمیسیون‌ها به خصوص در بخش کمیسیون ورزشکاران بود. ضمنا در این نامه از رییس مجمع (هرکس که باشد) درخواست شد امورات بین‌المللی فدراسیون تا زمان تعیین تکلیف اجرا شود.

امین‌منش در ادامه با بیان اینکه رئیس فدراسیون به صورت رسمی این موضوع را به ریاست اسبق فدراسیون اعلام کرده، خاطرنشان کرد: درخواست اعضا مجمع از رئیس مجمع (هر شخصی باشد) این است که اساسنامه باید مورد تایید هیات وزیران و وزارت ورزش و جوانان باشد. همچنین در این نامه که مربوط به ۳ ماه پیش است اعلام شد با توجه به موافقت اعضای مجمع به عنوان بالاترین رکن تصمیم‌گیری در فدراسیون، به چه دلیل استعفای رئیس و دبیر اسبق فدراسیون به فدراسیون جهانی اعلام نشده تا ژیمناستیک کشور دچار بحران‌های بین‌المللی حال حاضر نشود و اعزام های برون مرزی ورزشکاران، مربیان، داوران و همچنین دوره‌های بین‌المللی به گروگان گرفته نشود؟

‌سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به دیگر خواسته‌های مجمع، تصریح کرد: یکی دیگر از خواسته‌ها برگزاری مجمع عمومی فدراسیون یا به صورت عادی یا به صورت فوق العاده جهت حل مشکلات بین‌المللی آن هم منطبق بر اساسنامه مورد تایید وزارت ورزش و هیات دولت توسط اعضاست. با توجه  به نبود هیچگونه صورت جلسه هیات رئیسه ثبت شده در فدراسیون به صورت رسمی مبنی بر عضویت ۳ کارشناس خبره مورد ادعای ریاست اسبق فدراسیون در مجمع ضمن احترام به این ۳ کارشناس که همگی از افراد مجرب و فنی در رشته ژیمناستیک هستند، اعضا مجمع ضمن تشکیک در مورد صورتجلسه درخواست شفاف سازی در این موضوع را دارند. برخی منفعت طلبان که در اقلیت جامعه ژیمناستیک قرار دارند از این مورد برآشفته‌ شده و باید بدانند جامعه ژیمناستیک و اعضا مجمع در تصمیمات خود قاطع هستند.

وی گفت: تمامی انتخابات هیات‌های استانی براساس آیین نامه نحوه فعالیت‌های هیات‌های ورزشی استان و شهرستان و با هماهنگی ادارات کل ورزش و جوانان هر استان انجام پذیرفته و کاملا قانونی است. امیدواریم با هماهنگی کامل وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک که در جریان کامل موضوع هستند شرایط فعلی ژیمناستیک کشور و آرامش فعلی آن که با کسب موفقیت‌ها و امیدواری جامعه ژیمناستیک کشور همراه شده، حفظ شود.  این نکته را بگویم اعضا مجمع امضا کننده‌ هیچ درخواستی مبنی بر تعیین سرپرست برای فدراسیون نبوده‌اند.

منبع: فارس