به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا، آزیتا همتیان، رئیس دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی چندی پیش درباره برگزاری چهل و هشتمین جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی گفت و گو کرد. به گفته وی، در این جلسه اعضای ستاد پیشنهاداتی را به تصویب رساندند که در ارتباط با مخاطب شناسی، […]

به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا، آزیتا همتیان، رئیس دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی چندی پیش درباره برگزاری چهل و هشتمین جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی گفت و گو کرد. به گفته وی، در این جلسه اعضای ستاد پیشنهاداتی را به تصویب رساندند که در ارتباط با مخاطب شناسی، فرهنگ سازی، آموزش و توسعه بازار تایید است. همچنین یکی از طرح‌های جامع امسال موضوع بازار مشاغل خانگی است که با گذشتن از مجوزها و حل مشکل امضاهای طلایی، رفع موانع و تسهیل روند کار.

به منظور تامین مالی تولیدکنندگان و خریداران محصولات مشاغل خانگی و استفاده از بسترهای فروش مجازی، دو تفاهم نامه با بانک رفاه کارگران و بانک قرض الحسنه مهر ایران منعقد شد. حمایت های مالی می تواند به صورت خرید تضمینی محصولات، خرید اقساطی یا تامین مالی برای خریداران خرد و بزرگ یا تولیدکنندگانی باشد که از وزارت کار مجوز گرفته و وارد مشاغل خانگی شده اند.

شورای پول و اعتبار افزایش سقف تسهیلات را در سال گذشته تصویب کرده است، بنابراین تسهیلات انفرادی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و تسهیلات حمایتی مشاغل تا سقف ۴ میلیارد تومان برای اشتغال ۴۰ نفر می رسد. نرخ سود ۴ درصد تعیین شده و توسط هشت بانک عامل توزیع می شود. همچنین بانک مرکزی ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در اختیار وزارت کار قرار داده است که از سوی بانک های فعال در این طرح به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت می شود.