لیگ ما تعطیلی بسیار دارد و با استانداردهای جهانی معمولاً نمی‌توان نام این مسابقات را لیگ گذاشت اما ما پسوند حرفه‌ای هم برایش داریم! همین مسابقات که تعداد تعطیلاتش بیشتر از روزهای مسابقات است هم به شکل منظم برگزار نمی‌شود. اما حالا در پایان هفته هشتم که طی سه روز برگزار شد، می ‌توانیم امیدوار […]

- بهترین های هفته هشتم؛ قطار لیگ به مسیر اصلی برگشت اما پرسپولیس...

لیگ ما تعطیلی بسیار دارد و با استانداردهای جهانی معمولاً نمی‌توان نام این مسابقات را لیگ گذاشت اما ما پسوند حرفه‌ای هم برایش داریم! همین مسابقات که تعداد تعطیلاتش بیشتر از روزهای مسابقات است هم به شکل منظم برگزار نمی‌شود. اما حالا در پایان هفته هشتم که طی سه روز برگزار شد، می ‌توانیم امیدوار باشیم قطار لیگ به مسیر طبیعی برگردد. البته هنوز سه بازی معوقه از هفته پنجم داریم اما همین که بعد از تعطیلات به جای هفته ششم یا آن سه بازی معوقه ابتدا هفته هفتم برگزار شد، بعد هفته ششم و حالا هفته هشتم، جای امیدواری است که لااقل هفته بعد هفته نهم را خواهیم دید!

از این بدیهیات مدیریت در ورزش ایران که بگذریم، دیدارهای این هفته طی سه روز برگزار شد. هفته ‌ای که ۱۴ گل رویید و میانگین ۱/۷۵ را به جا گذاشت. هفته‌ای با چهار تیم پیروز و چهار تساوی که تعداد گل‌های رد و بدل شده در مساوی‌ها – فقط در یک مسابقه – بیشتر از آن چهار بازی دیگر بود. این هفته استقلال و ذوب آهن در خانه پیروز شدند، شمس آذر و مس رفسنجان هم در خانه حریف، همگی با یک گل. اولین تساوی هفته ۳-۳ و پرگل بود و آخرین تساوی بدون گل. مسابقات این هفته جمعه ۵ آبان با دیدار استقلال و آلومینیوم آغاز شد. دیداری که با یک گل به سود آبی‌ها تمام شد و کم جنجال نداشت. جواد نکونام بالاخره از خریدهایش رونمایی کرد و هر دو تیم از داوری شاکی بودند که البته در فوتبال ما طبیعی است. سایر دیدارهای این هفته هم اعتراض و بیانیه داشت.

در بازی دوم این روز ذوب آهن با یک گل تراکتور را برد. محمد ربیعی گربه سیاه تراکتوری‌هاست و تراکتور بعد از پیروزی‌های متوالی حالا پشت سر هم می‌بازد! خمس بعد از این بازی حسابی از خجالت بازیکنانش درآمد. در دیدار آخر روز جمعه فولاد در خانه با یک گل مغلوب شمس آذر شد. تیمی  که فقط بیرون خانه می‌برد و بعد از شکست دادن تراکتور دومین تیم بزرگ را هم به طور متوالی برد. البته فولاد در وقت‌های تلف شده یک پنالتی هم از دست داد تا مربی اسپانیایی این تیم نخستین شکست را در لیگ برتر ایران تجربه کند.

سه بازی روز شنبه با تساوی پرگل گل گهر مقابل هوادار استارت خورد. در این مسابقه دو مهاجم پیر و جوان دو تیم دبل کردند. سه بار تیم میزبان پیش افتاد و هر سه بار مهمان جبران کرد. سعید سحرخیزان که فصل قبل از هوادار چهره شد و قبل بازی با دسته گل سراغ نیمکت این تیم رفت، دو گل زد امین قاسمی‌نژاد هم که فصل پیش در گل گهر بود آن طرف دوبار به گل رسید. پیکان در ادامه نتایج ضعیف این فصل در خانه به مس رفسنجان باخت. آن هم با گل پیرمرد برزیلی شیمبا که اولین گلش را برای مس زد تا ساکت الهامی با گریه دومین برد متوالی را جشن بگیرد. محسن آذرباد باز هم پاس گل داد.

دربی خوزستان در آبادان هم یک – یک تمام شد. صنعت نفت در نیمه اول گل خورد و در دقایق پایانی به گل رسید. این بازی تقابل استاد و شاگرد بود؛ در قهرمانی لیگ پانزدهم استقلال خوزستان سیروس پورموسوی دستیار عبدالله ویسی بود. ویسی که بعد از این مسابقه تهدید به استعفا کرد. دو بازی آخر این هفته یکشنبه ۷ آبان برنده نداشت اما در صدر جدول جابجایی ایجاد کرد. ابتدا نساجی در خانه نخستین تیمی شد که از سپاهان امتیاز گرفت. زردهای اصفهان بعد از پیروزی‌های متوالی در قائمشهر به تساوی ۱-۱ رسیدند، مسابقه‌ای که بیرون زمین کم حاشیه و جنجال نداشت.

در آخرین دیدار این هفته ملوان و پرسپولیس در انزلی به تساوی بدون گل رسیدند. بهمن صالح نیا دوباره به ورزشگاه آمد و پرسپولیس با تعویض تمام ستارگان دو بازی اخیرش هم نتوانست به پیروزی برسد و با این تساوی صدر جدول را به استقلال واگذار کرد.

تیم هفته: شمس آذر قزوین

معمولاً تیم‌های تازه وارد به لیگ برتر مهمان یک ساله هستند، به خصوص اگر نخستین تجربه آنها در این سطح باشد. حال تصور کنید چنین تیمی با امتیاز منفی هم فصل را شروع کند، چه کار سختی دارد؟ این هفته استقلال برد و در صدر جدول فاصله انداخت، مس رفسنجان هم بیرون خانه پیروز شد. ذوب آهن نیز برد خوبی به دست آورد اما شمس آذر چند روز بعد از شکست دادن تراکتور این بار در اهواز فولاد را برد تا مربی اسپانیایی نخستین شکست را تجربه کند.

مربی هفته: ساکت الهامی (مس رفسنجان)

این هفته مهدی تارتار کار بزرگی کرد و از پرسپولیس در انزلی مساوی گرفت. محمد ربیعی مثل سال‌های قبل تراکتور را برد، جواد نکونام در صدر جدول ماند و سعید دقیقی دومین برد متوالی را به دست آورد. محمود فکری هم در سیرجان سه بار بازی را مساوی کرد اما این عنوان به ساکت الهامی می‌رسد که دومین برد متوالی را جشن گرفت. البته کار مهدی رحمتی و سیروس پورموسوی در متوقف کردن ‌های قوی‌تر از خود هم کار بزرگی بود.

ستاره هفته: امین قاسمی‌نژاد (هوادار)

این هفته دو بازیکن دبل کردند، یک بازیکن جوان که تازه در ابتدای راه است و یک کهنه کاربا تجربه که در ۳۷ سالگی هم می‌درخشد. هر دو نفر در پرگل‌ترین بازی این هفته دو گل زدند اما کار قاسمی‌نژاد بزرگتر بود چرا که در خانه حریف دو بار گل‌های میزبان را جواب داد تا تیمش دست خالی برنگردد.

تیم هفته منتخب هفته (۳-۴-۳)

*دروازه‌بان

علیرضا جعفرپور (شمس آذر)

*مدافعان

محمد دانشگر (سپاهان) میانی 

میلاد باقری (ملوان) میانی چپ

نادر محمدی (ذوب آهن) میانی راست

*هافبک ها

محسن آذرباد (مس رفسنجان) چپ

جواد آقایی پور (استقلال خوزستان) راست

پوریا سرآبادانی (شمس آذر) وسط

احمد شریعت زاده (صنعت نفت) وسط

*مهاجمان

سعید سحرخیزان (گل گهر) وینگر راست

امین قاسمی‌نژاد (هوادار) وینگر چپ

محمد رضا آزادی (نساجی) مهاجم

منبع: خبـر ورزشی