مدیرعامل گوگل با انتقاد از راکدبودن بازار مرورگرهای وب در زمان حکمرانی اینترنت اکسپلورر، به مزیت‌های کروم اشاره کرد.

مدیرعامل گوگل, مرورگر گوگل - انتقاد تند مدیرعامل گوگل از مایکروسافت

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، لحظاتی قبل در دادگاه خبرساز این شرکت که با محوریت انحصارگرایی برگزار می‌شود، حضور پیدا کرد. او در سخنانش از مرورگر مایکروسافت انتقاد کرد و گفت نه‌تنها از موتور جست‌وجو و مرورگر گوگل به‌سادگی می‌توان استفاده کرد؛ بلکه آن‌ها بسیار ایمن هستند.

مدیرعامل گوگل در دادگاهی حاضر شده است که سرنوشت کسب‌وکار تبلیغاتی و موتور جست‌وجوی این شرکت را تعیین می‌کند. دادگاه به پرونده‌ی شکایت وزارت دادگستری آمریکا از گوگل ارتباط دارد و تاکنون افراد سرشناس زیادی ازجمله مدیرعامل مایکروسافت در آن حضور پیدا کرده‌اند.

براساس گزارش رویترز، سوندار پیچای در دادگاه امروز انتقادهایی از مرورگر قدیمی مایکروسافت، یعنی اینترنت اکسپلورر، مطرح کرد.

بیشتر بخوانید:

پیچای گفت قبل از اینکه گوگل، کروم را دردسترس قرار دهد، بازار مرورگرهای وب به‌نوعی راکد بود: «مایکروسافت انگیزه‌ای برای بهبود مرورگرش نداشت.» پیچای می‌گوید که کروم در سال ۲۰۰۸ «بهبودی بسیار دراماتیک» به‌همراه آورد.

همچنین، سوندار پیچای گفت که اگر کاربران به استفاده از موتور جست‌وجوی گوگل علاقه نداشته باشد، به‌راحتی می‌تواند مرورگر یا موتور جست‌وجویش را تغییر دهد؛ چون گوگل فرایند این کار را تسهیل کرده است.

انتظار می‌رود در روزهای آینده برخی دیگر از مدیران ارشد گوگل در دادگاه حاضر شوند.

 

منبع: خبـرآنلاین