به گزارش زیرنویس، نجم الدین خسروی مدیرکل ثبت احوال استان ایلام، ظهر گفت: در راستای اشاعه فرهنگ درخت کاری تفاهم نامه ای بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام و ثبت احوال استان منعقد شد.  وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه به تمام والدین که نوزاد آنها متولد خواهد شد به صورت […]

به گزارش زیرنویس، نجم الدین خسروی مدیرکل ثبت احوال استان ایلام، ظهر گفت: در راستای اشاعه فرهنگ درخت کاری تفاهم نامه ای بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام و ثبت احوال استان منعقد شد. 

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه به تمام والدین که نوزاد آنها متولد خواهد شد به صورت رایگان نهال جهت کاشت تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام ادامه داد: این طرح کاملا اختیاری بوده و هرگز اجباری در اجرای آن برای خانواده ها نخواهد بود. 

خسروی خاطرنشان کرد: والدین متقاضی می‌توانند بعد از دریافت شناسنامه فرزند خود به نهالستان های منابع طبیعی مراجعه کرده و سهمیه نهال خود را دریافت کرده و در هر مکان اعم از حیاط منزل، بوستان محل زندگی و یا تفرجگاه ها نسبت به کاشت آن اقدام کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه در هر شبانه روز به طور میانگین ۲۰ نوزاد در استان ایلام متولد می‌شود، این اقدام می‌تواند سرانه فضای سبز استان را افزایش دهد.

در ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد ۳ هزار و ۴۶۹ مورد ولادت در استان ایلام ثبت‌ شده است.

منبع خبر: رکنـا