محمد غیوری‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، از عصر امروز با نفوذ سامانه ناپایدار بر روی استان شاهد افزایش ابرناکی و افزایش شدت وزش باد بویژه در نواحی شمالی و نیمه شرقی استان و دامنه‌های جنوبی بینالود خواهیم بود. کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: وزش باد گاهی […]

محمد غیوری‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، از عصر امروز با نفوذ سامانه ناپایدار بر روی استان شاهد افزایش ابرناکی و افزایش شدت وزش باد بویژه در نواحی شمالی و نیمه شرقی استان و دامنه‌های جنوبی بینالود خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: وزش باد گاهی شدید خواهد بود و احتمال خیزش گردوخاک (همراه با کاهش دید و کاهش کیفیت هوا) در این نواحی و انتقال آن به نواحی مرکزی استان دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت در نواحی شمالی، شمال غربی و ارتفاعات احتمال رگبارهای پراکنده توأم با رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

غیوری‌خواه گفت: از اواسط روز چهارشنبه به تدریج با کاهش ناپایداری‌ها از میزان ابرناکی کاسته خواهد شد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: در نواحی شمالی و شرقی طی روز سه شنبه کاهش محسوس دما (در برخی نقاط تا ۱۰ درجه) پیش بینی می‌شود و تا روز پنجشنبه هوا نسبتاً خنکی در این نواحی حاکم خواهد بود.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس را قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با کاهش دما گاهی وزش باد نسبتاً شدید همراه با گردوغبار پیش بینی کرد.

غیوری‌خواه بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۵ درجه سلسیوس خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۳۴ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۱۳ و ۲۸ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از سبزوار با سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: مـهر