اما بهترین دکتر ارتوپد کیست؟ چگونه می توانیم بهترین متخصص ارتوپد را برای تشخیص و درمان عارضه های مرتبط با مفاصل، ماهیچه و استخوان ها پیدا کنیم؟ راه های زیادی برای تشخیص دکتر ارتوپد خوب وجود دارد. در این محتوا ضمن بررسی وظایف بهترین ارتوپد، به معرفی یکی از حاذق ترین جراحان و متخصصان ارتوپدی و […]

 

اما بهترین دکتر ارتوپد کیست؟ چگونه می توانیم بهترین متخصص ارتوپد را برای تشخیص و درمان عارضه های مرتبط با مفاصل، ماهیچه و استخوان ها پیدا کنیم؟

راه های زیادی برای تشخیص دکتر ارتوپد خوب وجود دارد. در این محتوا ضمن بررسی وظایف بهترین ارتوپد، به معرفی یکی از حاذق ترین جراحان و متخصصان ارتوپدی و زانو می پردازیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معاینه بیمار و دریافت شرح حال کامل از آن

اولین و مهم ترین وظیفه یک دکتر ارتوپد خوب، گرفتن شرح حال درست و گذاشتن زمان کافی برای معاینه بیمار است. دکتر ارتوپد موظف است تا در اولین جلسه حضور بیمار در مطب، به معاینه دقیق او بپردازد و شرح حالی کاملی را برای شناخت علت اصلی بروز بیماری یا عارضه دریافت کند. دکتر ارتوپد خوب موظف است تا سوالاتی را در رابطه با زمان بروز علائم، نوع علائم، علت بروز ناراحتی، بیماری های زمینه ای و…از بیمار دریافت کند. اطلاع از این موضوعات به متخصص ارتوپد کمک می کند تا بتواند بهترین روش درمان را متناسب با وضعیت بیمار انتخاب کند.

استفاده از چند روش تشخیصی برای اطمینان از نوع عارضه

متخصص ارتوپد وظیفه دارد تا برای اطلاع از وضعیت یک بیماری و نوع عارضه از چند روش تشخیصی استفاده کند. اگرچه بهترین متخصصان از قدرت تشخیص خوبی برخوردار هستند؛ اما استفاده از روش های تشخیصی مختلف این امکان را به پزشک می دهد تا از تشخیص خود اطمینان حاصل کند و روش مناسبی را برای بهبود وضعیت بیمار انتخاب کند. برخی از روش های تشخیص بیماری های ارتوپدی عبارتند از:

  1. معاینه فیزیکی
  2. MRI
  3. آزمایشات مختلف
  4. سونوگرافی
  5. سی تی اسکن

روش تشخیصی برای اطمینان

انجام جراحی به عنوان آخرین خط درمان بیماری های ارتوپدی

متخصص ارتوپد وظیفه دارد تا از جراحی به عنوان آخرین خط درمان استفاده کند، مگر آنکه بیماری بسیار پیشرفت کرده باشد و تنها راه درمان از همان ابتدا عمل جراحی باشد. جراحی های ارتوپدی اغلب پیچیده هستند و در مواردی باعث بروز عوارض جدی در بیمار می شوند. برخی از جراحان به دلیل حفظ منافع مالی خود، بیمار را ملزم به انجام جراحی های ارتوپدی می کنند و تلاشی برای بهبود بیماری ها و آسیب دیدگی های مختلف با روش های کم تهاجمی تری مانند تجویز دارو یا فیزیوتراپی نمی کنند. یک جراح خوب ارتوپد در همه حال موظف است تا بیمار را با تکنیک هایی درمان کند که کمترین عوارض را به همراه دارند.

تنظیم یک برنامه اصولی برای جلوگیری از پیشرفت بیماری

یک دکتر ارتوپد خوب با تنظیم یک برنامه اصولی، مانع از پیشرفت بیماری های ارتوپدی می شود. این برنامه شامل اطلاعاتی نظیر انواع ورزش های مناسب برای تسکین درد یا تقویت عضلات، رژیم غذایی مناسب، تشویق برای کاهش وزن‌، منع بیمار از مصرف دخانیات، مشروبات الکلی و انواع مواد مخدر و… می شود. در واقع دکتر ارتوپد به هیچ عنوان به یک روش درمانی بسنده نمی کند و از بیمار می خواهد تا با تغییر در سبک زندگی خود، از پیشرفت مشکلات ارتوپدی جلوگیری کند.

چگونه می توانیم بهترین متخصص ارتوپد را برای درمان بیماری های ارتوپدی انتخاب کنیم؟

چند سالی است که با پررنگ شدن نقش شبکه های اجتماعی، انتخاب دکتر ارتوپد برای درمان بیماری ها تقریبا آسان شده است. کافیست تا به شبکه های اجتماعی و سایت هایی که اطلاعات جامعی را درباره پزشکان ارا‌ئه می دهند، مراجعه کنید؛ آنگاه می توانید با بررسی خدمات و رزومه آن ها و همچنین مشاهده نظرات کاربران و مراجعه کنندگان قبلی، از خوب بودن پزشک موردنظرتان اطمینان حاصل کنید.

مطب دکتر مصطفی شاهرضایی

مراجعه به پزشک

لازم است این نکته را یادآور شویم که دکتر ارتوپد ممکن است قادر به انجام تمام وظایف ذکر شده در این محتوای به تحریر درآمده نباشد؛ اما همواره تلاش می کند تا بهترین سطح خدمات را به مراجعه کنندگان خود ارائه دهد. چنانچه به دنبال یک دکتر ارتوپد خوب برای معاینه و درمان بیماری های مرتبط با مفاصل، ماهیچه و استخوان هستید؛ ما به شما پیشنهاد می کنیم تا به مطب دکتر مصطفی شاهرضایی مراجعه کنید.

دکتر مصطفی شاهرضایی جراح و متخصص ارتوپد، جراح تعویض مفصل زانو و استاد تمام دانشگاه، با توانایی و تجربه بالا در انجام جراحی های پیچیده و دشوار زانو، یکی از بهترین متخصصان ارتوپدی در استان تهران است. ایشان بخش زیادی از وظایف یک ارتوپد خوب را به بهترین نحو انجام می دهد و به همین علت توانسته است رضایت درصد بالایی از مراجعه کنندگان خود را بدست بیاورد. اگر قصد مراجعه به مطب ایشان را دارید؛ کافیست تا از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت ایشان، برای تعیین وقت اقدام کنید.

اطلاعات تماس با دکتر مصطفی شاهرضایی

مطب پاسداران:

تهران – خیابان پاسداران – چهارراه پاسداران – پلاک ۴۹۲ – ساختمان ۳۷۰ – واحد ۱۴

۲۲۵۷۳۳۳۹ – ۲۲۵۷۱۶۵۸

مطب پیروزی:

تهران – خیابان پیروزی – روبروی پمپ بنزین سلیمانیه – ساختمان بانک شهر – طبقه ۱ – واحد ۴ – پلاک ۷۶۶

۳۳۲۵۹۶۷۰ – ۳۳۲۵۹۶۷۱

آدرس سایت: 

آدرس پیج اینستاگرام دکتر مصطفی شاهرضایی: 

 


منبع خبر: رکنـا