برخلاف نظر خیلی از هواداران پرسپولیس، مشکل بزرگ این تیم خلق موقعیت است.

پرسپولیس, فوتبال - مشکل بزرگ پرسپولیس همچنان پابرجاست!

پرسپولیس در این فصل نتایج خوبی گرفته و در کنار سپاهان جزو تیم های بدون شکست لیگ برتر به حساب می آید. سرخ ها درحالی این هفته مقابل ملوان متوقف شدند که این تیم تقریبا هیچ موقعیتی گل جدی در این بازی نداشت و نمایش دور از انتظاری از شاگردان گل محمدی شاهد بودیم.

پرسپولیس بیشترین تغییر را در خط حمله داشت و هنوز کمبود بازیکن در این پست را حس می کند. خیلی ها فکر می کنند پرسپولیس به خاطر کمبود مهاجم باکیفیت در بعضی از بازی ها مثل دیدار با ملوان به مشکل می خورد. واقعیت ولی این است که این تیم به شدت در موقعیت سازی مشکل دارد و این ضعف وینگرها و هافبک های این تیم را می رساند. حتی اگر به آمار پرسپولیس در این فصل در کلیه رقابت ها نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که تیم یحیی نتوانسته مثل همیشه موقعیت سازی کند و تعداد خلق موقعیت این تیم زیاد نیست.

هرچند مصدومیت مهره های کلیدی پرسپولیس مثل امیری، ترابی و یاسین سلمانی هم در این موضوع موثر است ولی یحیی باید هرچه زودتر فکری به حال این مشکل تیمش کند. همچنین مشکل  دیگر پرسپولیس برای ایجاد موقعیت این است که این تیم مدافعان کناری رونده ای ندارد و آن ها خیلی کم در حملات و ایجاد موقعیت به تیمشان کمک می کنند.

علی نعمتی مدافع چپ فیکس این فصل پرسپولیس در کارهای دفاعی بسیار خوب است ولی به واسطه اینکه پست اصلی او دفاع وسط است، نمی تواند کارایی زیادی در حملات داشته باشد. در سمت راست خط دفاعی هم وحدت هنانوف که در دو بازی اخیر به صورت فیکس بازی کرد، همین مشکل را دارد و در حملات ضعیف است. در هر صورت پرسپولیس قبل از اینکه یک مهاجم ششدانگ و تمام کننده بخواهد، به بازیکنانی نیاز دارد که بتوانند خلق موقعیت کنند و سایر بازیکنان را در موقعیت گلزنی قرار دهند.

منبع: خبـر ورزشی