راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری  برای حمایت از کسب‌وکارهای منطقه ویژه پیام
راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری  برای حمایت از کسب‌وکارهای منطقه ویژه پیام

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام از راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری در این منطقه با هدف حمایت از کسب و کارهای فناورانه خبر داد.

به گزارش زیرنویس،مهندس اکبر قنبرپور ، با اشاره به استقرار صنایع سبز در این منطقه به عنوان یکی از ماموریت‌های آن، گفت: یکی از برنامه‌های منطقه ویژه اقتصادی پیام این است که بتواند با کمک صندوق‌های پژوهش و فناوری، در سال جاری صندوق پژوهش و فناوری “پیام” را راه‌اندازی کند.

وی با بیان اینکه در منطقه ویژه پیام، شاهد حضور شرکت‌های بزرگی هستیم که نیازهای مالی خاص و ویژه خود را دارند، اظهار کرد: این شرکت‌ها در حوزه‌های دریافت تسهیلات،‌ صدور ضمانت‌نامه و سرمایه‌گذاری نیازهایی دارند که می‌توان با ایجاد این صندوق، نیازهای این شرکت‌ها را برطرف کرد.

قنبری با تاکید بر اینکه تاکنون برای رفع چالش این شرکت‌ها از ظرفیت صندوق‌های دیگر پژوهش و فناوری استفاده شده است، یادآور شد: ولی الان به این نتیجه رسیدیم که به منظور حمایت از شرکت‌های فناور و کسب و کارهای فناورانه این صندوق توسط منطقه ویژه پیام راه‌اندازی شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام، خاطر نشان کرد: در گذشته تفاهم‌نامه‌ای را با یکی از صندوق‌ها منعقد کردیم. این صندوق به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور است که می‌توان بخشی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در این منطقه را به این صندوق معرفی کرد.

وی اضافه کرد: نکته جدید بارز این صندوق در رویکردهای جدید خود این است که حاضر است با دریافت حق بیمه‌ای که شرکت‌ها پرداخت می‌کنند، در کسب و کار این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کند؛ به این معنا که هر میزانی که شرکت‌ها سالیانه بابت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند، به همان میزان در کسب و کارها سرمایه‌گذاری کنند، به این شرط که این حق بیمه به این صندوق پرداخت شود.

منبع:ایسنا