پرسپولیس روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. حاشیه از در و دیوار این تیم بالا می‌رود، آمار مصدومان روز به روز بیشتر می‌شود و درون زمین تیم نتیجه نمی‌گیرد.

پرسپولیس, فوتبال - از در و دیوار برای پرسپولیس مشکل می بارد

پرسپولیس ماه عجیب و غریبی را پشت سر گذاشت. از داستان‌های نقل و انتقالات و کسر امتیاز به خاطر قوانین این فصل تا رسیدن دوباره به صدر جدول و از دست دادن آن پس از تساوی این هفته مقابل ملوان. پرسپولیس درگیر اتفاقات داخلی است. مهاجم سوئدی خرید و اعضای کادر فنی مقابل این انتخاب جبهه گرفتند، در خرید دروازه‌بان ناکام ماندند و بازیکنان به خاطر طلب‌های سال قبل شاکی هستند.

در این گیر و دار بر تعداد مصدومان پرسپولیس هم هر روز اضافه می‌شود. بعد از میلاد سرلک، مهدی ترابی و وحید امیری، مرتضی پورعلی گنجی و یاسین سلمانی رباط پاره کردند تا کل فصل را از دست بدهند. در این شرایط پرسپولیس با باخت در لیگ قهرمانان آسیا استارت زد اما به موقع خود را جمع و جور کرد و در آخرین بازی تا امروز با دبل «سعید صادقی» به پیروزی رسید تا شانس صعود به مرحله بعد را زنده نگه دارد.

وقتی لیگ دوباره شروع شد، پرسپولیس در نخستین بازی مقابل پیکان با سه پاس گل «سروش رفیعی» و هتریک «شهاب زاهدی» به یک پیروزی شیرین رسید. مسابقه‌ای که به خاطر دعوای حسین کنعانی و سروش رفیعی تحت الشعاع قرار گرفت و بار دیگر حواشی بر متن غالب شد. وسط ماجراهای تیم ملی امید و رفت و آمد ۳ بازیکن به چین و قطر، کماکان ماجرای هوادار متمول ادامه داشت. بازی‌های تیم ملی هم سر جای خود بود. حال باید جای یحیی گل محمدی باشید تا ببینید چه فشاری روی سرمربی این تیم با این حجم از انتظارات وجود دارد.

در هفته هشتم پرسپولیس میهمان ملوان در انزلی بود. تقابلی به قدمت تاریخ فوتبال در ایران که از دهه ۴۰ جز جذاب‌ترین مسابقات ما بوده است. در دهه ۶۰ که لیگ وجود نداشت، پرسپولیس و ملوان در جام حذفی دو ابر قدرت بودند و بارها در فینال مقابل هم روبرو شدند. مهدی تارتار هم که معرف حضور هست، کاندیدای بالقوه نیمکت پرسپولیس در این سال‌ها که مقابل تیم سابق خود همیشه برای امتیاز می‌آید.اما در این مسابقه اتفاقی افتاد که زیر این حجم از حساسیت مدفون شد؛ سه ستاره یک هفته اخیر پرسپولیس یعنی سروش رفیعی، شهاب زاهدی و سعید صادقی آنقدر از نظر یحیی ضعیف بودند که بین دو نیمه و در شروع نیمه دوم تعویض شدند.

یحیی گل محمدی در تمام این سال‌ها ثابت کرده که خیلی زیاد به ترکیب ۱۱ نفره اعتقاد دارد. معمولا تعویض‌های او همه بعد از دقیقه ۸۰ است و خیلی کم پیش می‌آید که بازیکنی را بین دو نیمه تعویض کند. همین ۱۰ روز اخیر او سروش رفیعی و حسین کنعانی را بین دو نیمه تعویض کرد، به خاطر اختلافی که بر سر زدن ضربه آزاد در بازی مقابل استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا داشتند. اما این بار تعویض ستاره‌ها به خاطر مسائل اخلاقی حاشیه‌ای نبود، آنها به لحاظ فنی چیزی نبودند که سرمربی از آنها انتظار داشت.

حالا پرسپولیس با یک لشکر مصدوم و بازیکنانی که حاشیه سازی کرده‌اند باید جور ناآماده بودن بازیکنان باقیمانده را هم بکشد!

منبع: خبـر ورزشی