پرسپولیس که فصل قبل همه جام‌ها را درو کرده بود، در این فصل نتایج خوبی گرفته و صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر است. تیم یحیی گل‌محمدی که چند خروجی در تابستان داشت، آنطور که باید و شاید تقویت نشده و هنوز هم در چند پست نیاز به بازیکن جدید در این تیم حس می‌شود. قوانین جدید […]

- پرسپولیس در این پست بازیکن خارجی می‌گیرد؟

پرسپولیس که فصل قبل همه جام‌ها را درو کرده بود، در این فصل نتایج خوبی گرفته و صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر است. تیم یحیی گل‌محمدی که چند خروجی در تابستان داشت، آنطور که باید و شاید تقویت نشده و هنوز هم در چند پست نیاز به بازیکن جدید در این تیم حس می‌شود. قوانین جدید نقل و انتقالاتی شامل محدودیت در جذب بازیکن بزرگسال به همراه سقف بودجه باعث شد تا پرسپولیس نقل و انتقالات فوق العاده‌ای را سپری نکند و همین موضوع هم صدای یحیی گل‌محمدی را درآورد و هم صدای هواداران پرسپولیس بلند شد.

بعد از گذشت چند هفته از فصل جدید و شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، شرایط پرسپولیس بدتر از قبل هم شد و چند ستاره این تیم به شدت آسیب دیدند. یاسین سلمانی در بازی با گل گهر رباط صلیبی پاره کرد، مرتضی پورعلی گنجی در دیدار تیم ملی مقابل قطر رباط پاره کرد و هر دو بازیکن فصل را از دست دادند. در کنار سلمانی و پورعلی گنجی ، سرلک هم مصدوم است و امیری هم هفته‌هاست نمی‌تواند برای تیمش به میدان برود.

همین مصدومیت‌ها باعث شده تا کار یحیی گل‌محمدی سخت تر از قبل شود و دست او هم بسته شود. نیاز به بازیکن جدید در ترکیب پرسپولیس به شدت حس می‌شود و به لحاظ نفری شرایط این تیم اصلا خوب نیست. طی روزهای اخیر و بعد از پارگی رباط صلیبی پورعلی گنجی و سلمانی ، شایعه شد که باشگاه پرسپولیس ممکن است این دو بازیکن را از لیست خود کنار بگذارد تا جا برای جذب بازیکن جدید مهیا شود.

 یحیی گل‌محمدی به شدت به جذب نفرات جدید نیاز دارد و می‌خواهد تیمش برای ادامه فصل تقویت شود، ولی شرایط باشگاه پرسپولیس طوری است که باشگاه پرسپولیس به شدت مشکل مالی دارد و طی هفته قبل بازیکنان و سرمربی این تیم اعتصاب کردند. در کنار مشکلات مالی که پرسپولیس دارد، حتی در صورت کنار گذاشتن این دو بازیکن از لیست، مدیران این باشگاه باید همه حق و حقوق پورعلی گنجی و سلمانی را پرداخت کنند و به همین دلیل اوضاع بد مالی پرسپولیس اجازه جذب بازیکن جدید را نمی‌دهد.

البته بازیکن خوب و باکیفیت آزاد هم در بازار وجود ندارد و گل‌محمدی برای جذب بازیکن جدید باید تا نیم فصل صبر کند. به این ترتیب فعلا خبری از جذب بازیکن جدید برای پرسپولیس نخواهد بود و یحیی با همین نفرات باید تا نیم فصل به کارش ادامه دهد. همچنین ذکر یک نکته هم ضروری است که پرسپولیس در لیست آسیایی خود نمی‌تواند فعلا تغییری ایجاد کند و به همین دلیل حتی در صورت جذب بازیکن جدید هم این بازیکن نمی‌تواند در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس به میدان برود.

با همه این شرایط یحیی بیشتر از هر پستی نیاز دارد تا یک گلر جذب کند. بیرانوند در این فصل چند بار مصدوم شده ولی هر بار خودش را به بازی‌های پرسپولیس رسانده است. دروازه بانی پست حساسی است و بیرانوند هم ستاره بدون جانشین پرسپولیس به حساب می‌آید. حتی یحیی در صحبت‌هایش اخیرا از این موضوع ابراز نگرانی کرده بود و سرمربی پرسپولیس این دلهره را دارد که اگر بیرانوند دوباره مصدوم شود و یا محروم شود، او چه باید بکند. از همین رو این احتمال وجود دارد که در صورت خارج کردن اسم یکی از دو مصدوم پرسپولیس ، یحیی دوباره به سراغ جذب یک گلر خارجی برود. خریدی که قطعا پرسپولیس به ان نیاز خواهد داشت و بیرانوند نمی‌تواند در همه رقابت‌ها به صورت متوالی و بدون استراحت برای پرسپولیس بازی کند.

منبع: خبـر ورزشی