به گزارش زیرنویس، سردار احمدرضا رادان در چهارمین همایش نگهداری و تعمیرات نیروهای مسلح که با حضور مقامات لشکری و کشوری در دانشگاه افسری تربیت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، اظهارکرد: به عنوان یک مسئول دغدغه‌های کاری عزیزان فعال در حوزه نگهداری و تعمیرات را می‌دانم. برگزاری این همایش از اهمیت بسزایی برخوردار است […]

به گزارش زیرنویس، سردار احمدرضا رادان در چهارمین همایش نگهداری و تعمیرات نیروهای مسلح که با حضور مقامات لشکری و کشوری در دانشگاه افسری تربیت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، اظهارکرد: به عنوان یک مسئول دغدغه‌های کاری عزیزان فعال در حوزه نگهداری و تعمیرات را می‌دانم. برگزاری این همایش از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که موضوع نگهداری و تعمیرات (نت) در بین نیروهای مسلح برای انجام ماموریت‌هایشان به عنوان یک مسئله مهم تلقی شده و اگر تجهیزات و ادوات به اندازه کافی نباشد قطعا در اجرای ماموریت‌ها با مشکلات فراوانی روبه‌رو خواهند شد و این به یک مسئله تبدیل می شود.

وی افزود: اگر چیزی مسئله شد و به دنبال برطرف کردن آن نرویم آن مسئله به بحران تبدیل می‌شود در نتیجه با به‌وجود آمدن بحران آن چیزی که مهم می‌شود مدیریت بحران است و فرماندهی که نتواند به ماموریت بپردازد محل بحران برایش مهم‌تر می شود و بالتبع ابتکار عمل را از دست می‌دهدو در نتیجه باور به خود را از دست می‌دهد و بعد از آن اعتماد به نفسش کاهش می‌یابد و در نهایت محکوم به شکست می‌شود. پس اگر نگهداشت و تعمیرات براساس اصول و به وقت و درست انجام نشود می‌تواند به یک سازمان مقتدر در فضای ماموریت لطمه اساسی بزند. پس این موضوع مهم بوده و خواهد بود.

رادان ادامه داد:‌ ما در کشوری از نگهداشت و تعمیر صحبت می‌کنیم که شرایط متفاوتی دارد؛ انقلاب در آن انجام و بیش از ۴۰ سال از آن گذشته و در این مدت با تحریم های مختلفی روبه رو بوده است. از همان ابتدا تاکنون دشمن علاقمند بوده تا مانند غزه به ما لطمه وارد کند. فلسطینیان مظلوم و مقتدر در برابر دشمنی ظالم و ضعیف پیروز می‌شوند و ما کسب اقتدار در عین مظلومیت داریم و آن سرآمد همه چیزی است که ظالم ضعیف می‌خواهد از ما بگیرد. دفاع مقدس و محور مقاومت از نمونه‌های بارزی است که نشان داد دشمن نمی‌تواند صرفا ما را به یک سازمان مصرف‌گرا به خصوص در نیروهای مسلح تبدیل کند که اگر چنین شد در همان سال‌های نخست مجبور به تسلیم می‌شدیم.

فرمانده فراجا با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در اهمیت نگهداشت و تعمیر گفت:‌ ما با فرمان ایشان،  عمرمصرفی را به عمر انقلابی، تبدیل و از بعضی از جهات حتی از عمر انقلابی هم عبور کردیم و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارند و موازنه قدرت را توانسته‌اند به نفع خود تغییر دهند.

فرمانده  کل انتظامی کشور ادامه داد: مصرف گرایی انسان‌ها را محکوم به فکر نکردن می‌کند و اینجا بود که دشمن ضعیف با تحریمی که بر ما انجام داد، نیاز را ایجاد کرد جوانان به میدان آمدند و امروز دست برتر را در همه زمینه‌ها به‌خصوص در حوزه امنیتی، دفاعی و انتظامی داریم. یعنی سرآغاز کار صحیح، با منطق و در چارچوب علم و با پایه‌های علمی درست انجام شده است. امروز در حوزه امنیتی، انتظامی و دفاعی نه تنها دست نیاز دراز نمی‌کنیم بلکه دست نیاز هم به سمت‌ کشورمان دراز می‌کنند و این موضوع یک شروع مبارک برای ادامه راهی مبارک است که جای تقدیر و تشکر از همه عزیزانی دارد که در حوزه نگهداری و تعمیر پرچمدار هستند و در مقابل مصرف‌گرایی دشمن ظالم ایستاده‌اند.

به گفته رادان فرماندهان در برابر کازیرنویسنی که به صورت جهادی خاموش در حال انجام وظیفه هستند سر تعظیم فرود آورده و به آنان افتخار می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ضرورت تعمیرات و نگهداری تجهیزات در نیروهای مسلح امری بدیهی است، گفت: خاصیت نگهداری و تعمیرات در نیروهای مسلح به گونه‌ای است که هر سازمانی با سازمان دیگر متفاوت است و این موضوع یکی از مشخصه‌های ماهوی و تفاوت شکلی نیروهای مسلح است. البته وجوهات مشترکی بین سازمان‌های مختلف نیروهای مسلح وجود دارد که باید همواره به اشتراک گذاشته شود و نیاز است در این خصوص به جز برگزاری همایش راهکارهای دیگری نیز لحاظ و به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

رادان مدیریت در حوزه نگهداشت و تعمیر را امری واجب دانست و گفت: همواره در این حوزه باید به روز بوده و با برگزاری چنین همایش‌هایی که سبب انتقال تجربه در این حوزه می‌شود بتوان به عنوان میانبری برای راهکار در نظر گرفت که موجب اشتراک گذاری مشترک در بین نیروهای مسلح می‌شود.

فرمانده فراجا  با تاکید بر اینکه در سازمان‌ها باید ارتقای فرهنگ نگهداشت و تعمیرات به عنوان یک فرهنگ به روز و به هنگام باشد، تاکید کرد: فرمانده و مدیر باید اصول نگهداشت و تعمیر را بداند و آموزش دیده باشد تا این موضوع را مطالبه‌گری و پیگیری کند اگر این مهم انجام شود در حقیقت بخش مهمی از کار به درستی انجام می‌شود.

فرمانده کل انتظامی کشور اشتراکات بین نگهداشت و تعمیر در نیروهای مسلح را حلقه گمشده‌ای دانست که از اهمیت بسزایی برخوردار است و گفت: اگر در مدیریت نگهداشت و تعمیر خللی ایجاد شود در اجرای ماموریت خلل ایجاد شده و محکوم به شکست می‌شود بنابر این باید از منشاء اصلی به این موضوع توجه ویژه شود چراکه راهکار، ایجاد منشاء اشتراک گیر و بهره‌مندی از آن در پیشبرد ماموریت‌ها است.

رادان  با بیان اینکه نگهداشت و تعمیر انسانی اولی‌تر از نگهداشت و تعمیر تجهیزات است، گفت: اگر نگهداشت و تعمیر در حوزه تجهیزات و استفاده از وسایل نباشد خود به خود نگهداشت انسانی را از دست می‌دهیم و برای اهمیت به این موضوع باید بدانیم همکارانی که در این حوزه مسئولیت دارند کاری بسیار ارزشمند و حیاتی انجام می‌دهند و باید در این حوزه به گونه‌ای عمل شود که قدر و ارزش این نیروهای گرانقدر لحاظ شود.

وی افزود: اگر بخش قابل توجهی از نگهداشت و تعمیر برون سازمانی شود به نوعی می‌توان گفت که سازمان ما مصرف گرا شده است. لکن انتظار می‌رود در حوزه انتظامی با توجه به گستردگی و تنوع ماموریت‌های ذاتی پلیس که نسبت به دیگر سازمان‌ها بسیار بیشتر از تجهیزات و ادوات استفاده می‌شود و در نتیجه استهلاک‌ها و درگیری‌های نگهداشت و تعمیر نیز بیشتر است، از این رو ضرورت دارد آماد و پشتیبانی ستادکل نیروهای مسلح نسبت به این مهم، راهکاری در نظر بگیرد.

 

منبع خبر: رکنـا