چرا جایزه بهترین لژیونر سال آسیا به مهدی طارمی نرسید؟
چرا جایزه بهترین لژیونر سال آسیا به مهدی طارمی نرسید؟

با وجود اینکه مهدی طارمی نامزد دریافت جایزه بهترین لژیونر آسیا در سال اخیر میلادی بود این جایزه به کیم مین جائه از کره جنوبی رسید.

 

مهدی طارمی در مراسم بهترین‌های فوتبال آسیا با وجود این که همراه پورتو قهرمان جام حذفی شده بود و به عنوان آقای گلی لیگ برتر پرتغال هم دست پیدا کرده بود، نتوانست جایزه بهترین لژیونر آسیا را از آن خود کند.

جایزه بهترین لژیونر سال آسیا به کیم مین جائه از کره جنوبی رسید. کیم مین جائه با ناپولی قهرمان ایتالیا شد و سپس توانست نمایش خوبی در بایرن به ثبت رساند. خب اختصاص جایزه بهترین لژیونر سال آسیا به بازیکن کره‌جنوبی کمی طبیعی و قابل محتمل بود. به این خاطر که سطح فوتبال ایتالیا به مراتب بالاتر از پرتغال است. از سویی قهرمانی با ناپولی در سری آ یک کار بزرگ از سوی این بازیکن و هم‌تیمی‌هایش در ناپولی بود. کیم مین جائه بعد از حضور در بایرن هم نمایش خوب خود را تکرار کرد.

هر چند این انتخاب چیزی از ارزش های فنی مهدی طارمی کم نمی‌کند. مهاجمی که با این روند می تواند فصل آینده راهی یک تیم بزرگ‌تر شود. این انتخاب نشان می‌دهد بازی در یک تیم بزرگ‌تر نسبت به پورتو از کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر پرتغال مهتر است. به این خاطر که لیگ برتر پرتغال از نظر فنی در سطح لیگ های یک اروپا نیست.

بیشتر بخوانید: مراسم بهترین‌های آسیا ۲۰۲۲/ ایران فقط یک جایزه برد/ دست طارمی و حزباوی به جایزه نرسید/ ستاره عربستان بهترین بازیکن سال آسیا شد

منبع: خبـر ورزشی