پائیز امسال آنفولانزا خطرناک‌تر است یا کرونا؟
پائیز امسال آنفولانزا خطرناک‌تر است یا کرونا؟

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از مایرور، کارشناسان می‌گویند پائیز امسال به خاطر تلفیق کرونا و آنفولانزا احتمالاً افراد بیشتری در بیمارستان بستری خواهند شد. بر اساس گزارش آژانس امنیت بهداشت بریتانیا (UKHSA)، آنفولانزا بیش از ۱۴هزار نفر را در زمستان سال گذشته به کام مرگ برد ولی گفته می‌شود شیوع دوگانه آنفولانزا و […]

آنفولانزا خطرناک است یا کرونا

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از مایرور، کارشناسان می‌گویند پائیز امسال به خاطر تلفیق کرونا و آنفولانزا احتمالاً افراد بیشتری در بیمارستان بستری خواهند شد. بر اساس گزارش آژانس امنیت بهداشت بریتانیا (UKHSA)، آنفولانزا بیش از ۱۴هزار نفر را در زمستان سال گذشته به کام مرگ برد ولی گفته می‌شود شیوع دوگانه آنفولانزا و کرونا خطر بیشتری داشته باشد. 

دکتر توماس ویت، معاون درمان این آژانس می‌گوید به هر حال دو ویروس خطرناک آنفولانزا و کرونا در تمام کشورهای جهان وجود دارد ولی باید بین آنها تفاوت قائل شد.

به گفته او علائم آنفولانزا خیلی سریع ظاهر می‌شود و می تواند شامل موارد زیر باشد:

دمای بالای ناگهانی، احساس خستگی یا فرسودگی، سرفه خشک، گلو درد، سردرد، مشکل در خوابیدن، از دست دادن اشتها، اسهال یا درد معده.

به گفته دکتر توماس ویروس آنفولانزا هرچند نسبت به کرونا قدیمی‌تر است ولی میزان ابتلا به آن و کشندگی بالاتری از کووید دارد و باید نسبت به نشانه‌های آن حساسیت بیشتری داشته باشیم.

برای اکثر افراد، عفونت آنفولانزا را می توان در خانه با چند روز استراحت درمان کرد. بر همین اساس پزشکان توصیه می کنند مقدار زیادی مایعات بنوشید و برای کنترل علائم، از داروهای سبک استفاده کنید. 

منبع: اطلاعات انلاین