به گزارش زیرنویس به نقل از رأی الیوم، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در پست ویدئویی خود که به صورت روزانه در یوتیوب منتشر می‌شود تاکید کرد: رژیم صهیونیستی از تهدیدات خود مبنی بر آغاز حمله زمینی همه جانبه و گسترده به نوار غزه عقب نشینی و به عملیات نفوذ محدود در مناطق مختلف […]

به گزارش زیرنویس به نقل از رأی الیوم، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در پست ویدئویی خود که به صورت روزانه در یوتیوب منتشر می‌شود تاکید کرد: رژیم صهیونیستی از تهدیدات خود مبنی بر آغاز حمله زمینی همه جانبه و گسترده به نوار غزه عقب نشینی و به عملیات نفوذ محدود در مناطق مختلف اکتفا کرده است.

وی افزود: براساس اطلاعات واصله تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی در خیابان صلاح الدین واقع در شهر غزه مستقر شده بودند اما با حملات موشکی نیروهای مقاومت رو به رو شده و در جریان این حملات تعدادی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده یا زخمی شده اند. بعد از این حملات، تانک‌های صهیونیست فوراً از منطقه فرار کردند.

عطوان اضافه کرد: سخنان زنان اسرائیلی آزاد شده توسط نیروهای قسام که از نحوه برخورد نیروهای فلسطینی با خود ابراز رضایت کرده و به شدت از عملکرد نتانیاهو انتقاد کردند تبدیل به سلاح دردناکی علیه مقامات صهیونیست شد. این در حالیست که رسانه‌های عبری و غربی نیروهای فلسطینی را تروریست و داعشی توصیف می‌کردند.

وی در خصوص سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز گفت: سید حسن نصرالله طی چهار هفته گذشته سکوت کرده و به ناگاه اعلام شد که قرار است روز جمعه سخنرانی کند. خیلی‌ها از من می‌پرسند چرا سید حسن نصرالله روز جمعه را برای سخنرانی انتخاب کرده است؟ بر اساس گفته‌های منابع آگاه سید حسن نصرالله در جریان دیدار با مقامات حماس و جهاد اسلامی در لبنان به آنها تاکید کرده که اگر ما را در تلویزیون دیدید بدانید در برابر یک طرح و تحول بزرگ قرار داریم. چه بسا سید حسن نصرالله تلاش دارد از این طریق به فلسطینی‌ها اعلام کند که ما از شما دور نبوده و با شما در قلب نبرد هستیم.

عطوان مدعی شد: ممکن است ایران و حزب الله به آمریکا هشدار داده باشند در صورت عدم توقف این حملات وحشیانه و نسل کشی علیه نوار غزه تا روز پنجشنبه یا بامداد جمعه ما وارد نبرد شده و معادله اتحاد میادین نبرد را عملیاتی می‌کنیم. بر اساس گفته‌های یک منبع آگاه که در جریان نشست سید حسن نصرالله و مقامات فلسطینی بوده، ممکن است حزب الله تا روز جمعه منتظر دریافت سلاح‌های جدید باشد. اگر حزب الله وارد این نبرد شود رژیم صهیونیستی با ۲۰۰ هزار موشک رو به رو شده و شمارش معکوس برای نابودی این رژیم آغاز می‌شود. پایگاه‌های آمریکایی‌ها دیگر دردی از این رژیم دوا نخواهد کرد.

منبع: مـهر