گل‌محمدی: مورایس جای ما بود حرف‌های تندتر و بدتری می‌زد
گل‌محمدی: مورایس جای ما بود حرف‌های تندتر و بدتری می‌زد

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، یحیی گل محمدی در نشست خبری پیش از بازی با صنعت نفت آبادان اظهار داشت: بازی حساسی به لحاظ جدولی با صنعت نفت آبادان داریم. نفتی‌ها نیز انصافا جوان‌ها و باتجربه‌های خوبی دارد و با انگیزه بالا کار می‌کنند. سال گذشته شرایطی داشتند که عبدالله ویسی این تیم را در لیگ […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، یحیی گل محمدی در نشست خبری پیش از بازی با صنعت نفت آبادان اظهار داشت: بازی حساسی به لحاظ جدولی با صنعت نفت آبادان داریم. نفتی‌ها نیز انصافا جوان‌ها و باتجربه‌های خوبی دارد و با انگیزه بالا کار می‌کنند. سال گذشته شرایطی داشتند که عبدالله ویسی این تیم را در لیگ برتر حفظ کرد که کارشان کمتر از قهرمانی نبود.

* پرسپولیس هنوز به آنچه مدنظر من است نرسیده 

وی ادامه داد: ویسی به شکل معجزه آسایی این تیم را در لیگ برتر نگه داشت و کار بسیار بزرگی انجام داد. ما هم به نسبت تیم آماده‌ای هستیم. شاید به خاطر برحخی مسائل شرایط فنی مدنظر خودم را نداشته باشیم اما آماده هستیم یک بازی خوب را انجام بدهیم. هفته گذشته برای ما خوب نبود . از لحاظ شکل بازی و کارهای فنی خیلی خوب نبودیم و متاسفانه امتیاز از دست دادیم.

* قطعا بازی با صنعت نفت جذاب می‌شود

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: این هفته تمام تلاش خود را می‌کنیم تا هم بازی خوبی انجام داده و هم سه امتیاز را که هدف اصلی ما برای بازی فردا است به دست آوریم. اطمینان دارم با توجه به بازیکنان خوب و تکنیکی که تیم حریف و ما داریم، فردا شاهد یک دیدار جذاب و فنی از طرف ۲ تیم باشیم.

* احضار من به کمیته اخلاق به خاطر دفاع از خودم عجیب و غریب است

گل‌محمدی درمورد احضار خود به کمیته اخلاق به خاطر واکنش به اظهارات خانی، عضو هیات مدیره استقلال، تصریح کرد:  روز گذشته هم گفتم هرکسی باید جایگاه خودش را بداند و بفهمد از چه جایگاهی صحبت می‌کند. اگر این بحث‌ها را فردی بکند که فنی و در فوتبال است، کسی ناراحت نمی‌شود. من هم از این موضوع ناراحت بودم. اینکه او با اینگونه حرف زدن، احضار نمی‌شود اما وقتی در من در مقام دفاع از خودم بربیایم و هر ۲ احضار شویم ، عجیب و غریب است. 

* صحبت عضو هیات مدیره استقلال درمورد سرمربی پرسپولیس غیرمنصفانه و غیراخلاقی است

وی ادامه داد: من که چند روز پس از صحبت‌های او جواب داده و از خودم دفاع کردم اما متاسفانه هر ۲ را احضار کردند. اگر او به خاطر تخلفش احضار می‌شد، قطعا صحبتی نمی‌‎کردم و به آن موضوع نیز رسیدگی می‌شد. بحث من این است که باید جایگاه خود را بشناسید و درمورد حریف صحبت نکنید. اگر هم صحبتی دارید، باید درمورد تیم خودتان باشد. اینکه از یک جایگاه دیگر، درمورد سرمربی تیم حریف حرف بزنید، خیلی غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی است.

* فقط به خانی هشدار دادم

سرمربی پرسپولیس درمورد انتقادات یکی از روزنامه‌ها علیه خودش به دلیل اظهاراتی که در نشست خبری پس از بازی با ملوان داشت، گفت: فقط گفتم باید خانی مراقب حرف زدنش باشد. بی‌احترامی نکردم و فقط هشدار دادم. فکر نمی‌کنم واژه‌هایی که استفاده کردم در مقابل وا‌ژه‌های آن آقا تند باشد.

گل‌محمدی درخصوص نفرات غایب تیمش مقابل صنعت نفت، عنوان کرد: وحید امیری را نداریم. میلاد سرلک نیز تازه اضافه شده است. مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی نیز عمل جراحی کردند. ۲ بازیکن جوان ما هم مصدومیت شدید داشتند. سایر نفرات خدا را شکر در بازی فردا حضور دارند.

* شرایط باهویی بهتر شده است

وی درمورد اینکه آیا نبیل باهویی به آمادگی لازم رسیده است، توضیح داد: او وقتی کارش را با ما شروع کرد، از لحاظ جسمانی خیلی عقب بود. الان شرایطش بهتر شده اما باز هم باید به وضعیت مسابقه بیاید تا ببینیم چه شرایطی دارد.

* هیچ بازیکنی را فراموش نکرده‌ایم

سرمربی پرسپولیس درمورد دلیل بازی ندادن به محمد مهدی احمدی در ترکیب پرسپولیس، خاطرنشان کرد: شرایط به شکلی است که به همه بازیکنان نیاز داریم و با توجه به فشردگی مسابقات، این فرصت قطعا برای او نیز فراهم می‌شود. روی تمام بازیکنانی که اکنون در اختیار داریم حساب باز کرده‌ایم و اینگونه نیست که آنها فراموش شوند یا بخواهیم استفاده نکنیم. قطعا اگر نیاز شود، از او استفاده می‌کنیم.

* واکنش گل‌محمدی به صحبت‌های مورایس

گل‌محمدی درپاسخ به اظهارنظر ژوزه مورایس مبنی بر اینکه اگر سپاهان ۹۰ امتیاز هم بگیرد قهرمان نمی‌شود اما برخی تیم‌ها با حفظ یک گل برنده بازی می‌شوند، توضیح داد: صحبت‌های او را نخوانده‌ام اما هر مربی‌ای که تحت فشار است، امکان دارد صحبت‌هایی کند که در ادامه پشیمان شود و این حرف‌ها واقعیت نداشته باشد. مورایس مربی خارجی باتجربه و باکیفیت است. از لحاظ شخصیتی و فنی از مربیان خوب لیگ برتر است و در اصفهان بدون هیچ دغدغه‌ای کارش را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: شرایط سپاهان مخالف شرایط ما است. پرسپولیس پس از کسب چند قهرمانی همچنان چنین وضعیتی دارد. فکر می‌کنم اگر مورایس جای ما بود، حرف‌های خیلی شدیدتر و بدتری می‌زد. به بازیکنان ما که در چند سال گذشته این همه جام گرفته‌اند، بی‌توجهی می‌شود اما در سپاهان اصفهان همه چیز مهیا و راحت است. از هر امکاناتی دوست دارند، استفاده می‌کنند. باید مورایس را در شرایط سخت بگذاریم تا ببینیم چگونه صحبت می‌کند(باخنده) اما احتمال دارد تحت فشار خیلی شدیدی بوده باشد.

* مصدومیت‌های پرسپولیس ربطی به مربی بدنساز تیم ندارد

سرمربی پرسپولیس درپاسخ به این سوال که جدا از شرایط زمین ورزشگاه آزادی، تا چه اندازه عملکرد مربیان بدنساز تیمش را در مصدومیت‌های زیاد بازیکنانش موثر می‌داند، گفت: همین مربی بدنساز سال گذشته نیز در پرسپولیس بود و مشکلی برای ما پیش نیامد. این مصدومیت‌ها ربطی به این مسئله ندارد. مرتضی که در تیم ملی دچار این اتفاق شد. شرایط یاسین را هم همه می‌دانیم که چه قدر در پروازهای مختلف اذیت شد. نزدیک به ۱۷ هزار کیلومتر در پرواز بود و پیش فصل خوبی هم نداشت. ۳-۲ بازی سنگین انجام داد و در شرایط سخت زمین آزادی این اتفاق برایش افتاد. این مصدومیت‌ها بیشتر به خاطر شرایطی محیطی بود و واقعا ربطی به مسائل داخلی تیم ندارد.

* یحیی درمورد جذب دروازه‌بان خارجی چه گفت؟

گل‌محمدی درمورد اخبار مطرح شده مبنی بر احتمال کنار گذاشته شدن یاسین سلمانی یا مرتضی پورعلی‌گنجی از لیست پرسپولیس و جذب دروازه‌بان خارجی از لیست این تیم، توضیح داد: هنوز تصمیمی در این مورد نگرفته‌ام. 

* به بازیکنان پرسپولیس حس بی‌توجهی دست داده است

وی درمورد اینکه آیا باشگاه پرسپولیس توانست مشکلات فعلی مثل غذای بازیکنان را حل کند، پاسخ داد: هنوز اتفاق خاصی در زمینه مالی نیفتاده است. البته قول داده‌اند امروز پرداختی داشته باشند که هنوز این اتفاق نیفتاده است. البته می‌خواهم یک صحبت کلی داشته باشم. پس از جام‌هایی که بچه‌ها سال گذشته با تلاش خود و کمک هواداران گرفتند، حسی به خاطر این همه بی‌توجهی به آنها دست داده که پس از کسب ۳ جام نه پاداش گرفته‌اند و به آنها در بحث امکانات بی‌توجهی می‌شود.

* هرکس و ناکسی درمورد من حرف زد

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: این حس ناخودآگاه به بازیکن تزریق می‌شود و منِ سرمربی اینجا باید خودم را نشان داده و اجازه ندهم بازیکنان درگیر مصاحبه‌ها یا صحبت‌هایی شوند که تمرکزشان به هم بخورد. این وسط من چنین کاری کرده و وسط آمدم. از شخصیت و اعتبار خودم خرج کردم تا بازیکنان درگیر نشوند زیرا باید از تیم مراقبت کنم. متاسفانه این مسئله به شخص خود من ضربات زیادی زد و هر کس یا ناکسی درمورد من حرف زد. یک نفر گفت اشک تمساح می‌ریزم و دیگری بحث قهر را وسط کشید. آدم‌های بی‌خودی درمورد من حرف زدند.

* بازیکنان پرسپولیس در بدترین شرایط ۳ جام گرفتند 

گل‌محمدی ادامه داد: می‌خواهم بگویم بازیکنان ما هرکاری توانستند انجام دادند و دیگر باید چه کار می‌کردند تا به حق و حقوق خود برسند. در سخت‌ترین و بدترین شرایط ۳ جام گرفته و دل هواداران را شاد کردند. واقعا نمی‌توانیم برای این کارشان ارزش قائل شویم اما به خاطر یک سری مسائل پیش پا افتاده، امکانات ابتدایی، حداقل پاداش‌ و… چنین شرایطی دارند. هر کدام از این نفرات در سال‌های گذشته پیشنهاداتی ۳-۲ برابر بیشتر از پرسپولیس از تیم‌های دیگر داشته‌اند اما از آن گذشتند. به این امید که به پاداش برسند و بتوانند شرایط زندگی خود را بهتر کنند به پرسپولیس آمدند و تلاش مضاعف کردند. البته اولین هدف‌شان، شادی هواداران است. باید حق و حقوق آنها محفوظ باشد.

* یک تیم رسانه‌ای با دامن زدن به مسائل ذهن‌ها را خراب می‌کند

وی افزود: این خواسته حداقلی تمام بچه‌ها است که برآورده نشد. مجبور هستم از تیم خود دفاع کرده و شرایط را طوری رقم بزنم که آنها درگیر این مسئله نشوند و مصاحبه نکنند. در چند ماه گذشته دیده‌اید یک بازیکن ما علیه کسی مصاحبه کرده و تمرکز خود را از بین ببرد؟ اجازه چنین کاری را نداده‌ام زیرا نمی‌خواهم درگیر شوند. خودم را جلو انداختم. این اتفاقات و حرف و حدیث‌ها پیش آمد. از یک طرف باید به کمیته اخلاق باید بروم و از طرف دیگر باید جواب این آدم‌ها را بدهم. یک تیم رسانه‌ای پشت این قضیه است که با دامن زدن به این مسائل ذهن‌ها را خراب می‌کنند.

* مدیران باشگاه حداقلی ترین شرایط را برای تیم فراهم کنند

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: همین جا از هواداران عزیزمان می‌خواهم هوشیارتر باشند و بدانند امسال شرایط سخت‌تر از سال گذشته است. فقط با اتحاد، همدلی، صمیمیت و حمایت بیشتر از همدیگر باید این مشکلات را حل کنیم. این خواسته من از هواداران است که فقط به تیم و بازیکنان فکر کنیم. در این شرایط سخت باید بیشتر از گذشته، تلاش کرد و تمرکز داشت. از مدیران باشگاه هم می‌خواهم شرایط حداقلی را برای تیم فراهم کنند که واقعا خواسته زیادی نیست. امیدوارم با یک تمرکز خوب مسابقات را ادامه بدهیم. این تیم متعلق به میلیون‌ها هوادار است که زندگی‌شان بستگی به نتایج پرسپولیس دارد.

* برای کسب ۳ جام جان دادیم

گل‌محمدی ادامه داد: عزیزان زیادی را در جریان مسابقه و در همین استادیوم آزادی از دست دادیم. برای این قهرمانی‌ها جان دادیم که خیلی سخت به دست آمد. برخی شاید فکر کنند با کسب ۳ قهرمانی پشت سر هم شرایط برای پرسپولیس عادی‌سازی می‌شود اما اصلا اینگونه فکر نکنید. با سختی‌های خیلی زیاد، فوت چند هوادار، اذیت شدن خودمان به این قهرمانی‌ها رسیدیم و برای کسب ۳ جام جان خود را گذاشتیم. اینکه خیلی راحت از کنار این مسائل بگذریم درست نیست و باید بیشتر از قبل برای کسب نتایج خوب تلاش کنیم.

* در جنگ غزه فقط کودکان و مردم غیرمسلح از بین می‌روند و این موضوع واقعا آزاردهنده است

وی درمورد حملات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی به غزه، عنوان کرد: جنگ در هر جای دنیا و با هر دین و آئینی خوب نیست. هرجنگی را محکوم می‌کنم. در این جنگ فقط کودکان و مردم غیرمسلح از بین می‌روند. اگر این اتفاق را از لحاظ انسانی، دینی و هر جور دیگری حساب کنیم، واقعا خوب نیست. فقط امیدوارم این مسئله خیلی زود تمام و جنگ غزه تمام شود زیرا فقط مردم عادی ضرر می‌بینند و جان خود را  از دست می‌دهند. دیدن این صحنه‌ها واقعا برای هر کسی که مقداری رحم در وجودش است، واقعا آزاردهنده است و امیدوارم خیلی زود این جنگ متوقف شود.

پایان پیام/


منبع: فارس