چند نفر از اسرای اسرائیلی زیر بمباران صهیونیست‌ها کشته شدند؟
چند نفر از اسرای اسرائیلی زیر بمباران صهیونیست‌ها کشته شدند؟

فارس نوشت: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی و به منظور انجام دور جدید رایزنی‌های منطقه‌ای پس از دوحه به آنکارا سفر کرده، در جمع خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان به تلاش‌های خود در رایزنی با متحدان و دوستان خود در منطقه برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ […]

- چند نفر از اسرای اسرائیلی زیر بمباران صهیونیست‌ها کشته شدند؟

فارس نوشت: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی و به منظور انجام دور جدید رایزنی‌های منطقه‌ای پس از دوحه به آنکارا سفر کرده، در جمع خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان به تلاش‌های خود در رایزنی با متحدان و دوستان خود در منطقه برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ ادامه می‌دهد. آقای رئیسی در گفت‌وگو با برخی از سران منطقه و کشورهای اسلامی، ایده برگزاری نشستی با حضور سران کشورهای اسلامی و عربی را با هدف توقف فوری جنایات جنگی رژیم آپارتاید و کودک‌کش اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطین در غزه و کرانه باختری ارائه کرده است. در قطر و امروز در ترکیه این ایده را که مورد استقبال بسیاری از رهبران کشورهای اسلامی است پیگیری می‌کنیم. پیش از این نیز، این ایده را با مقامات عربستان و مصر در میان گذاشته‌ایم.

وزیر خارجه بیان کرد: امیدوارم هر چه زودتر شاهد برگزاری نشست سران کشورهای عربی و اسلامی و توقف فوری جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و ارسال کمک‌های انساندوستانه به غزه باشیم.

وی با اشاره به دیدارش با مقامات حماس در دوحه اظهار داشت: منطقه به اتخاذ تصمیمی بزرگ و تعیین کننده بسیار نزدیک شده است. در صورت عدم توقف فوری جنگ مسؤولیت خارج شدن شرایط منطقه از کنترل همه طرف‌ها و گسترش دامنه و ابعاد جنگ به صورت مستقیم متوجه آمریکا و اسرائیل و طرفداران تداوم جنایات جنگی خواهد بود. آمریکا باید مسؤولیت حمایت تمام قد و گسترده خود در تداوم کشتار زنان غیرنظامیان و کودکان در غزه و کرانه باختری را بپذیرد و آمادگی داشته باشد تبعات آن را تحمل کند. در صورت ادامه این روند مقاومت اقدام غافلگیرانه دیگری را مورد تصمیم قرار خواهد داد و شرایط به گونه دیگری خواهد بود.

وزیر خارجه همچنین گفت: سران حماس به ما گفتند که باید هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مراکز امن از مباران‌ها مستثنی می‌شد. ولی  بر اثر این بمباران‌های این رژیم ۵۰ تن از اسرا در این بمباران‌ها کشته شدند.

امیرعبداللهیان گفت: امروز مقامات رژیم جعلی اسرائیل حتی با شنیدن نام حزب‌الله به وحشت می‌افتند. توصیه می‌‌کنم مسیری که قبلا آزمودید به سمت آزمودن آن نروید. در صورت عدم توقف فوری جنگ و استمرار حملات مشترک آمریکا و اسرائیل علیه غیرنظامیان پیامدهای آن سخت خواهد بود و بی تردید جنگ افروزان قادر به تحمل تبعات آن نخواهند بود.

وی گفت: در مجمع عمومی هم با صدای بلند اعلام کردم اینجا منطقه و خانه ماست و در تامین امنیت منطقه و خانه با هیچ طرفی تعارف نداریم.

منبع: اطلاعات انلاین