یافته‌های جدید ناسا می‌تواند به ستاره‌شناسان سیاره‌ای کمک کند تا منشا گانیمد و ترکیب دریای زیرزمینی آن را بهتر درک کنند. داده‌های تصویر مادون قرمز از ۷ ژوئن ۲۰۲۱ بدست می‌آید، زمانی که جونو در ارتفاع ۱۰۴۶ کیلومتری بر فراز گانیمد پرواز کرد. محقق اصلی این فضاپیما گفت:«ما بیشترین فراوانی نمک‌ها و مواد آلی را […]

یافته‌های جدید ناسا می‌تواند به ستاره‌شناسان سیاره‌ای کمک کند تا منشا گانیمد و ترکیب دریای زیرزمینی آن را بهتر درک کنند. داده‌های تصویر مادون قرمز از ۷ ژوئن ۲۰۲۱ بدست می‌آید، زمانی که جونو در ارتفاع ۱۰۴۶ کیلومتری بر فراز گانیمد پرواز کرد.

محقق اصلی این فضاپیما گفت:«ما بیشترین فراوانی نمک‌ها و مواد آلی را در زمین‌های تاریک و روشن در عرض‌های جغرافیایی محافظت شده توسط میدان مغناطیسی پیدا کردیم. گانیمد تنها قمر منظومه شمسی با میدان مغناطیسی است. این نشان می‌دهد که ما بقایای یک آب نمک عمیق اقیانوسی را می‌بینیم که به سطح این جهان یخ زده رسیده است.»

ناسا از یافته‌های جدید در قمر مشتری خبر داد!

جونو از سال ۲۰۱۶ در مدار این سیاره غول‌پیکر قرار دارد و اکنون در مرحله‌ای از ماموریت خود قرار دارد که به صورت دوره‌ای آن را به برخی از قمرهای جووین سیاره غول پیکر نزدیک می‌کند. در ماه اکتبر، یک پرواز بسیار نزدیک از قمر آتشفشانی مشتری Io انجام داد. تصور می‌شود که با مطالعه گانیمد از نزدیک، دانشمندان سیاره‌شناسی به درک بهتری از دیگر قمرهای دور و سیارات کوتوله در منظومه شمسی و فراتر از آن دست خواهند یافت.

مشتری و قمرهایش در این هفته به تقابل می‌رسند، لحظه ای که زمین دقیقاً بین خورشید و سیاره قرار می‌گیرد. از آنجایی که مشتری ۱۲ سال طول می‌کشد تا به دور خورشید بچرخد و زمین فقط یک سال طول می‌کشد تا بچرخد، این باید هر ۱۳ ماه یک بار اتفاق بیفتد. این تقابل مشتری و قمرهایش را در نزدیک‌ترین فاصله به زمین در تمام سال قرار می‌دهند.

اگر شانس بیاورید و در هنگام غروب احتمالاً حداقل سه قمر از چهار قمر گالیله‌ای مشتری گانیمد، اروپا، کالیستو و آیو را خواهید دید. مشتری در حال حاضر در صورت فلکی برج حمل حرکت میکند. سپس در ۷ دسامبر ۲۰۲۴ با زمین و خورشید در یک راستا قرار می‌گیرد.

منبع: forbes

۳۲۳

منبع: خبـرآنلاین