به گزارش زیرنویس، اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با صدور هشدار کشاورزی سطح زرد از تداوم فعالیت سامانه و بارش باران و رعد و برق، احتمال خسارت به محصولات، سازه‌های موقت و ادوات کشاورزی (بویژه در نواحی مرتفع و سردسیر استان) از بعدازظهر چهارشنبه ۱۰ آبان ماه تا روز یکشنبه ۱۴ آبان خبر داد. در […]

به گزارش زیرنویس، اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با صدور هشدار کشاورزی سطح زرد از تداوم فعالیت سامانه و بارش باران و رعد و برق، احتمال خسارت به محصولات، سازه‌های موقت و ادوات کشاورزی (بویژه در نواحی مرتفع و سردسیر استان) از بعدازظهر چهارشنبه ۱۰ آبان ماه تا روز یکشنبه ۱۴ آبان خبر داد.

در پی صدور این هشدار با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته، از بهره برداران و کشاورزان در سرتاسر استان درخواست شده است هر چه سریع‌تر نسبت به برداشت باقیمانده محصولات باغی و صیفی جات و انتقال آنان به اماکن و انبارهای مطمئن اقدام کنند.

در هشدار روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به کشاورزان توصیه شده است که نهاده‌های کشاورزی و محصولات برداشت شده را سریعاً به اماکن مسقف انتقال دهند، مسیر آب باغات و مزارع خود را زهکشی و پاک‌سازی کنند و فعلاً از آبیاری، محلول‌پاشی و سم‌پاشی دست بکشند.

تسریع در کشت محصولات پاییزه، کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت، بسته نگهداشتن دریچه‌های گلخانه‌ها در هنگام کاهش دما و بارش به منظور جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی، جلوگیری از نفوذ روان آب به داخل سالن‌های پرورشی، تنظیم دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها با توجه به رخداد بارندگی، خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها با توجه به وقوع بارش از دیگر اقداماتی است که کشاورزان، بهره برداران حوزه کشاورزی و عشایر استان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

منبع: مـهر