جرم هواداران و بازیکنان سپاهان چه بود؟
جرم هواداران و بازیکنان سپاهان چه بود؟

به نظر می‌رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم خود را در مورد بازی الاتحاد عربستان و سپاهان ایران گرفته و باید منتظر خبر رسمی سه‌برصفرشدن بازی باشیم.

 

حتی اگر بپذیریم کنفدراسیون فوتبال آسیا اصلا تصمیمات سیاسی نمی‌گیرد و تحت سیطره عربستان نیست، و حتی اگر قبول کنیم اگر یک در هزار جای دو تیم برعکس بود باز هم چنین رأیی صادر می‌شد، باید بپرسیم گناه هواداران سپاهان که بلیت خریده بودند و با هزار امید و آرزو به ورزشگاه نقش جهان رفتند چه بود؟ بازیکنان سپاهان چه جرمی مرتکب شده بودند که مدت‌ها برای مهم‌ترین بازی آسیایی خود تمرین کرده بودند؟ سپاهانی‌ها به میدان هم رفتند اما ناگهان مشخص شد که تیم حریف با نظر شخص ناظر afc ورزشگاه را ترک کرده و آن‌ها نتوانستند توانایی‌های خود را در مستطیل سبز نشان بدهند.

از هر منظر که به این ماجرا نگاه کنیم می‌بینیم که حداقل هواداران و بازیکنان سپاهان اصلا مقصر نیستند. حتی در مورد این‌که خود باشگاه سپاهان هم تقصیر داشته باشد تردیدهای زیادی وجود دارد اما آن‌چه مسلم است این یک حکم سیاسی است و به هر حال باید رد پای عربستان را هم در کنفدراسیون فوتبال آسیا دید.

بله! اگر شرایط برعکس بود شاید عربستانی‌ها به کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ بهانه‌ای نمی‌دادند اما سوال تکراری ما این است که در این ماجرا گناه هواداران و بازیکنان سپاهان چه بود و چرا حالا آن‌ها باید تاوان پس بدهند؟ با ۳ بر صفر شدن بازی، سپاهان حتی برای دوم شدن در این گروه مشکل پیدا می‌کند چرا که همه تیم‌های دوم گروه‌های مختلف به مرحله بعدی صعود نمی‌کنند. در واقع این احتمال وجود دارد که با چنین نتیجه‌ای سپاهان حتی فرصت حضور در مرحله بعدی را هم از دست بدهد که این یک اجحاف بزرگ در حق سپاهان ایران، هواداران و بازیکنانش خواهد بود. فراموش نکنیم که بازی برگشت دو تیم قرار است در عربستان برگزار شود و به طور طبیعی شانس یاران کریم بنزما برای پیروزی بیشتر است. البته قطعا سپاهانی‌ها با انگیزه مضاعف در جده به مصاف الاتحاد  عربستان می‌روند اما به هر حال ۳ بر صفر شدن بازی ظلمی آشکار در حق بازیکنان و هواداران سپاهان است.

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا با حمایت عربستان به این سمت رسید و قبلا هم موارد زیادی دیده شده بود که رد پای عربستان در تشکیلات کنفدراسیون فوتبال آسیا احساس می‌شد.با تمام این اوصاف باید اشتباهات خودمان را هم بپذیریم و از این اتفاق تلخ درس عبرت بگیریم. بعد از حذف استقلال از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا که برای دومین سال پیاپی اتفاق افتاد، این دومین خبر تلخ امسال برای نمایندگان فوتبال ایران بود که امیدواریم آخرین خبر تلخ باشد.

منبع: خبـر ورزشی