مرتض محصص کارشناس فوتبال گفت: شنیدم طارمی می‌خواهد به اینترمیلان برود. او هنوز جا دارد و حداقل ۲ تا ۳ سال دیگر می‌تواند بازی کند.

اینترمیلان, بهترین‌های فوتبال آسیا, مهدی طارمی - جای تعجب دارد؛ چرا طارمی جایزه نگرفت؟

مراسم بهترین‌های فوتبال آسیا برگزار شد و سالم الدوساری از کشور عربستان به عنوان برترین بازیکن سال آسیا انتخاب شد. سهم فوتبال ما از اسکار فوتبال در آسیا مربوط به فوتسال بود که مسلم اولادقباد به عنوان بهترین بازیکن در این رشته جایزه‌اش را از رییس فدراسیون فوتبال کشورمان دریافت کرد. البته فوتبال ما در بخش‌های دیگر مثل بهترین لژیونر و برترین بازیکن جوان و فدراسیون برتر هم نامزد کسب جایزه بود که در نهایت قافیه را به دیگران باختیم به موفقیتی دست پیدا نکردیم. به همین منظور با مرتضی محصص یکی از کارشناسان و مدرسان قدیمی فوتبال کشورمان گفت‌وگویی ترتیب دادیم که بخش هایی از آن را در ادامه می‌خوانید:

*ما تمام بازی‌های بازیکنانی که انتخاب شدند را ندیدیم. حالا ذهنیت منفی را بگذاریم کنار. ولی خب ما هم ناراحتیم. اما مهدی هم سال خوبی را سپری کرد و نمی‌دانم چرا انتخاب نشد جای تعجب دارد. به هر صورت چون ندیدم، اطلاعی ندارم.

*انتخاب نشدن یک بازیکن دلیل بر ضعف فوتبال یک کشور نیست. الان مثلا استرالیا کاندیدا نداشته است. نمی‌شود گفت فوتبال استرالیا قابل قبول نیست یا ژاپن. نمی‌دانم در AFC چه کسانی هستند که انتخاب بهترین لژیونر و بهترین بازیکن داخلی آسیا را انجام می‌دهند. باید دید روی چه نکاتی امتیاز می‌دهند.

*انتخاب مسی هم که میوه‌فروش سر کوچه‌مان به من گفت آن هم انتخاب خوبی نبود! اگر می‌خواهیم فوتبال پیشرفت کند باید به خیلی از بازیکنان دیگر فرصت بدهیم و در آسیا هم همین طور است دنبال بازیکنان قدیمی و اسمی رفتند. الان من و شما ایرانی هستیم و دوست داریم مهدی انتخاب می‌شد اما واقعا انتخاب نشدن او برای من جای تعجب داشت.

*شنیدم طارمی می‌خواهد به اینترمیلان برود. او هنوز جا دارد و حداقل ۲ تا ۳ سال دیگر می‌تواند بازی کند و شانس بردن این جایزه را دارد.

منبع: خبـر ورزشی