موج فرار از اسرائیل نشانه چیست؟
موج فرار از اسرائیل نشانه چیست؟

ابوالقاسم قاسم زاده: به روایت مسئولان بهداشت و درمان غزه، از زمان آغاز یورش نظامی اسرائیل به این منطقه، دست‌کم ۸۳۰۶ نفر از جمله ۳۴۵۷ کودک کشته شده‌اند. این آمار شامل ۲۱۳۶ زن و ۴۸۰ سالمند می‌شود. همزمان سازمان بهداشت جهانی هم هشدار داد که بیمارستان‌های غزه با کمبود برق و تجهیزات اولیه بهداشتی ـ […]

- موج فرار از اسرائیل نشانه چیست؟

ابوالقاسم قاسم زاده: به روایت مسئولان بهداشت و درمان غزه، از زمان آغاز یورش نظامی اسرائیل به این منطقه، دست‌کم ۸۳۰۶ نفر از جمله ۳۴۵۷ کودک کشته شده‌اند.

این آمار شامل ۲۱۳۶ زن و ۴۸۰ سالمند می‌شود. همزمان سازمان بهداشت جهانی هم هشدار داد که بیمارستان‌های غزه با کمبود برق و تجهیزات اولیه بهداشتی ـ درمانی به دلیل بمباران‌های ممتد ارتش اسرائیل مواجهند. 

فرماندهی ارتش اسرائیل در اطلاعیه رسمی خود از اجرای طرح سه مرحله‌ای در سراسر غزه با هدف‌«زمین سوخته» خبرداده است تا در نهایت با حمله زمینی، سراسر غزه را به اشغال خود درآورد. بر این اساس ارتش رژیم صهیونیستی چندین یورش «نظامی ـ زمینی» ناموفق را اجرا کرده است.

واقعیت میدانی در غزه نشان می دهد ارتش رژیم صهیونیستی بجز ویرانی و تخریب و کشتار شهروندان عادی ناشی از بمباران‌های هوایی مستمر دستاوردی نداشته است؛ بمباران‌هایی که بیمارستان‌ها، منازل شهروندان عادی را هدف می‌گیرد و موجب کشتار بیماران، زنان و کودکان شده است. 

طبق همه کنوانسیون‌های جنگ، این بمباران‌ها با هدف «غزه ـ زمین سوخته»، جنایت جنگی خوانده می‌شود.

از سوی دیگر علیرغم سانسوری که برخی از رسانه‌های غربی وابسته به شبکه‌های رسانه‌ای صهیونیسم اعمال می‌کنند، در سراسر جهان امواج نفرت و انزجار مردمی از «نسل‌کشی» در غزه چنان فراگیر شده است که دولت‌های حامی «نتانیاهو» هم دچار مخمصه شده‌اند.

موج این نفرت و انزجار در داخل اسرائیل از سوی شهروندان آن هم علنی شده است. تا آنجا که فرار شهروندان اسرائیلی به خارج از کشور، پیامد دیگر بحران داخلی شده است. 

برخی از گزارشگران غربی در گزارش‌های خود این جمله را تکرار می‌کنند که «شهروندان اسرائیلی احساس امنیت زیستن در کشور خود را از دست داده‌اند.» واقعیت این است، اگر چه شعار ارتش اسرائیل نابودی حماس است، اما در غزه نسل‌کشی فراگیر ادامه دارد

نتانیاهو و ارتش صهیونیستی همان الگوی ژنرال «شارون» در اشغال سراسری لبنان و تکرار فاجعه قتل‌عام در دو اردوگاه پناهندگان فلسطینی «صبرا و شتیلا» را دنبال می‌کنند؛ اما این بار در وسعت گسترده‌تر در سراسر غزه! و جهانیان اکنون شاهد تقابل معادله «مقاومت در برابر نسل‌کشی»‌اند. 

ارتش اسرائیل تا اینجا چند حمله زمینی با هدف دسترسی به سنگرهای رزمندگان حماس انجام داده که ناموفق بوده است. ارتش صهیونیستی با بمباران‌های مکرّر سراسر غزه، که شامل بیمارستان و مراکز درمانی  هم می‌شود روش زمین سوخته، ارتش آمریکا را در ویتنام تکرار می کند.

ارتش آمریکا این روش جنایتکارانه را در ویتنام به کار گرفت، اما سرانجام شکست خورد، زیرا در جنگ نابرابر ویتنام نیز معادله مقاومت در برابر نسل کشی نتیجه داد.

اکنون و به ناچار نتانیاهو و فرماندهان ارتش صهیونیستی اعلام کرده اند که طراحی سه مرحله ای از یورش نظامی را در غزه اجرا خواهند کرد. 

مرحله اول، سراسر غزه زمین سوخته و ناامن می شود. سپس نیروهای زمینی در چند مرحله خود را به مراکز استقرار نظامیان حماس می رسانند تا همه آنها را نابود سازند.

در حالی که تجربه تاریخی معادله مقاومت در برابر نسل کشی برابر تحقق پیروزی نهایی در ویتنام نیز جواب نداد و در نهایت ارتش آمریکا هم شکست میدانی نظامی خورد و مهمتر از آن در داخل آمریکا از سوی شهروندانش، جنایتکاران جنگی لقب گرفتند. 

اکنون در داخل اسرائیل، نیز باور شهروندان اسرائیلی چنین سمت و سویی پیدا کرده است و موج فرار از اسرائیل فقط فرار از خطرهای جنگ و مرگ نیست که دریافته اند همچون تاریخ جنگ ویتنام، مقاومت در برابر نسل کشی، در نهایت جواب نمی دهد و آنها را منفور در اذهان مردم جهان به لحاظ باور نژادپرستی صهیونیستی، خواهد کرد.

در عین حال اگر حماس هم شکست نظامی و تاکتیکی بخورد، پایان راه نیست؛ زیرا مقاومت در برابر نسل کشی شکست ناپذیر است.

منبع: اطلاعات انلاین