به نظر رایی که شب گذشته از سوی منابع خبری عربستانی در مورد دیدار سپاهان در برابر الاتحاد اعلام شده است، به  صورت رسمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم اعلام می‌شود؛ به این خاطر که این رای دارای ریز جزئیات است و به طور حتم از سوی یکی از عوامل کنفدراسیون فوتبال آسیا در […]

- چرا سپاهان - الاتحاد ۰-۳ شد؛ قانون چه می‌گوید؟

به نظر رایی که شب گذشته از سوی منابع خبری عربستانی در مورد دیدار سپاهان در برابر الاتحاد اعلام شده است، به  صورت رسمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم اعلام می‌شود؛ به این خاطر که این رای دارای ریز جزئیات است و به طور حتم از سوی یکی از عوامل کنفدراسیون فوتبال آسیا در اختیار رسانه‌های عربستانی قرار گرفته و به‌خوبی می‌دانیم در تشکیلات کنفدراسیون چند مدیر عربستانی هم حضور دارند و آن‌قدر قوی کار می کنند که به تازگی امتیاز میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ هم به عربستانی‌ها محول شده است.

اما چرا رای بازی به سود الاتحاد صادر شد؟

بر اساس قوانین بین‌المللی هر گاه تیم میزبان از دستورات ناظر بازی تخطی کند، فدراسیون فوتبال طبق قانون و بر اساس گزارش ناظر بازی می‌تواند نتیجه بازی را به سود تیم مهمان اعلام کند. باشگاه سپاهان به طور رسمی اعلام کرده درخواست ناظر بازی از سوی آن‌ها قابل اجابت نبود. از سویی در این بازی تیم داوری و تیم مهمان وارد زمین نشدند و این بدین معنی بود که شرایط برای برگزاری بازی مهیا نیست. اگر تیم داوری وارد زمین می‌شد و تیم مهمان از حضور در زمین خودداری می‌کرد، آن‌وقت شرایط به سود تیم سپاهان بود و قطعا رای بازی به سود میزبان صادر می‌شد. در این بازی تیم داوری و ناظر بازی وارد زمین نشدند و همراه با تیم مهمان استادیوم را ترک کردند.

از ابتدا هم مشخص بود که  رای این بازی به سود تیم الاتحاد صادر می‌شود چون طبق قوانین بین‌المللی میزبان ملزم به اجرای خواست‌های ناظر بازی است. از سویی این بازی بنا به دستور ناظر بازی و با هماهنگی فدراسیون فوتبال آسیا لغو شد و این بدین معنی است که تیم میهمان هیچ دخل و تصرفی در لغو بازی نداشته است.

منبع: خبـر ورزشی