علیرضا دبیر در یک سال اخیر یکی از خبرسازترین افراد ورزش کشور بوده است؛ رئیس فدراسیون کشتی که تقریبا تمام صحبت‌هایش در رسانه‌ها و فضای مجازی بازتاب داشته و خیلی‌ها به نظرات او واکنش نشان می‌دهند. در ادامه بخش‌هایی از گفت‌وگوی علیرضا دبیر با خبرآنلاین را می‌خوانید: من گفته بودم ورزشکار در زمان ورزش حرفه‌ای […]

- من هم سرود ملی نمی‌خواندم الکی شلوغش نکنید/ حسن یزدانی یک گوسفند هم بگذاری می‌خورد/ مگر می‌شود ۲۰ سال ریا کرد؟ اوشین هم ۲ساله تمام شد!

علیرضا دبیر در یک سال اخیر یکی از خبرسازترین افراد ورزش کشور بوده است؛ رئیس فدراسیون کشتی که تقریبا تمام صحبت‌هایش در رسانه‌ها و فضای مجازی بازتاب داشته و خیلی‌ها به نظرات او واکنش نشان می‌دهند.

در ادامه بخش‌هایی از گفت‌وگوی علیرضا دبیر با خبرآنلاین را می‌خوانید:

  • من گفته بودم ورزشکار در زمان ورزش حرفه‌ای نمی‌تواند درس بخواند. خب این حرف من حرفه‌ای است. کسی که در فضای مجازی دنبال فالوئر است خب این حرف را درک نمی‌کند. من خودم هم اشتباه کردم در زمان ورزش درس خواندم. من دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی بودم و با درخواستم از آقای خاتمی راه را باز کردم و از آن‌جا دکتری ورزشکاران درست شد. به جای این‌که بگویم به من ماشین و پول بدهید گفتم بگذارید درس بخوانم. من زمان دانشجویی سختی کشیدم و نتیجه‌اش مصدومیت و تمام شدن کشتی‌ام در ۲۵ سالگی بود.
  • {درباره دوقطبی خودش و رسول خادم و این‌که او به نماد ملت و خودش به عنوان نماد حاکمیت مطرح شده} امیدوارم جامعه هیچ‌وقت دوقطبی نباشد و نباید بگذاریم این اتفاق بیفتد. این‌که شما بخواهی همه را راضی کنی هم درست نیست. هر کسی باید خودش باشد. این‌طوری راحت هم زندگی می‌کند. ۲۰ سال است به من می‌گویند ریاکار. کدام سریال ۲۰ سال طول می‌کشد؟ اوشین هم دوساله تمام شد. به من می‌گویند نماد حاکمیت ولی من تا حالا پست حاکمیتی گرفتم؟ همه جا با رای مردم انتخاب شدم و فدراسیون هم انتخابات بود. من همین هستم. من چیکار کردم؟ پست بالا داشتم یا امنیتی بودم؟ افکار من همین است و احترام بگذارید. من که به کسی کاری ندارم و گیر نمی‌دهم، زندگی خودم را می‌کنم.
  • من خودم روی سکوی قهرمانی سرود نمی‌خواندم. خواهش می‌کنم این را شلوغ نکنید. سرود خواندن خیلی باب نیست و حساس نشویم. خارج از کشور این را شلوغ می‌کنند. خودم هم خیلی نمی‌خواندم. شلوغ نکنیم که سرود نخواندند. اصلا ورزشکار در دنیای خودش است و خیلی از سیاست خبری ندارد. خیلی‌ها نمی‌دانند اصلاح‌طلب و اصول‌گرا چیست. کار کشتی‌گیر این است که کشتی بگیرد و چرا به او نمی‌گویند در هنر و فرهنگ نظر بدهد؟ اگر درباره شعر نظر بدهد می‌گویند تو چکاره هستی. خب چرا درباره موضوعی که اطلاعات ندارد او را دخیل کنیم؟ ورزشکار باید روی کارش تمرکز کند. من خودم به خاطر درس خواندن و تجارت کشتی‌ام زود تمام شد. من خودم نگذاشتم بچه‌ها وارد این فضاها شوند.
  • کسانی در فضای مجازی نظر می‌دهند که دنبال فالوئر هستند و اصلا از فضای ورزش و قهرمانی را درک نمی‌کنند. ورزشکار حرفه‌ای می‌فهمد من چه می‌گویم. حرف الکی نمی‌زنم چون درک کردم. خدا می‌گوید هر کسی از من بترسد من همه را از او می‌ترسانم. خداترسی یعنی سالم زندگی کنی؛ گفتند پس این‌طوری باشد تیلور نباید قهرمان شود! حسن و تیلور هر دو عالی هستند و خب یکی باید ببرد. من از حسن خیلی راضی هستم و خیلی زحمت کشیده بود ولی طرف از حسن بهتر کشتی گرفت.
  • {در پاسخ به سوالی مبنی بر ترساندن حسن یزدانی و تغییر مدل کشتی او} نسل قبل مقصر است. چه کسی به او گفته زیر کتف بزن؟ البته حسن سبک کشتی خودش را دارد و کسی در کشتی نمی‌تواند ادای یکی دیگر را در بیاورد. در منطقه ۱۱ شهرداری بودم پژمان درستکار گفت این پسربچه را ببین به نظرم خوب می‌شود. حسن یزدانی بود که در ۵۱ کیلوگرم کشتی می‌گرفت و من هم او را نمی‌شناختم. زیر می‌گرفت و قاطی می‌شد. گفتم عجب دلاوری است. من زیر کتف زدن را زیر سوال نمی‌برم ولی سلاح برتر کشتی ما زیرگیری است. من پوستم کنده شده که بتوانیم این نسل را عوض کنیم. امیرحسین زارع بالاخره در مسابقات آسیایی زیر گرفت. به او گفتم می‌خواهی موفق شوی باید زیر بگیری. آمریکایی نمی‌گذارد زیر کتف او بزنی ولی زیرگیری را کسی نمی‌تواند ببندد.
  • کامران قاسم‌پور ۹۴ کیلو است و اصلا به ۸۶ نمی‌رسد. لطفا همه این را از ذهنشان خارج کنند. من درباره محمدرضا گرایی به آقای رنگرز گفتم این‌طوری بخواهد سر وزن برسد برای المپیک به درد نمی‌خورد. کامران ولی نمی‌تواند ۸۶ باشد. حسن در اوج سنگینی ۹۰ کیلو بوده است. حسن خیلی هم خوش‌خوراک است و یک گوسفند هم بگذاری می‌خورد! در مورد کامران ولی شدنی نیست. ۹۲ وزن ایده‌آل کامران است. اگر او در مسابقات جهانی با ما بود طلا می‌گرفت و قهرمان می‌شد. ۲۵ امتیاز از دست دادیم چون جانشین او هم خوب کشتی نگرفت و اوت شد.

در همین ارتباط بخوانید: دبیر: از نتایج کشتی ناراضی‌ام؛ درستکار باید توضیح بدهد/ کارهایی که کرده‌ام را گواردیولا هم می‌کرد/ تیلور گربه‌سیاه حسن یزدانی است

منبع: خبـر ورزشی