تیم‌های فوتبال شمس آذر قزوین و استقلال از ساعت ۱۵:۳۰ امروز (پنجشنبه) در چارچوب هفته نهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین و در هوای بارانی به مصاف هم رفتند این مسابقه با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید. آرتور کوین یامگا (۲۵ – پنالتی) و آرمان رمضانی (۶۰) برای استقلال و امیرمحمد […]

- تساوی پرحادثه استقلال مقابل شمس آذر/ تیم دقیقی ترمز نکونام را کشید

تیم‌های فوتبال شمس آذر قزوین و استقلال از ساعت ۱۵:۳۰ امروز (پنجشنبه) در چارچوب هفته نهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین و در هوای بارانی به مصاف هم رفتند این مسابقه با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید.

آرتور کوین یامگا (۲۵ – پنالتی) و آرمان رمضانی (۶۰) برای استقلال و امیرمحمد نسایی (۴۷) و حسین گودرزی (۷۵) برای شمس آذر گلزنی کردند.

شاگردان جواد نکونام با این تساوی به امتیاز ۱۹ امتیاز رسیدند و هر چند نوار پیروزی‌های‌شان پاره شد ولی همچنان در صدر جدول باقی ماندند. شاگردان سعید دقیقی نیز که همچنان در حسرت پیروزی در زمین خود هستند، با ۸ امتیاز در جایگاه یازدهم ایستادند.

ترکیب شمس آذر: علیرضا جعفرپور، محمدرضا رضایی (۵۵ – عیسی مرادی)، سعید کریمی (۸۲ – سجاد جعفری)، هومن ربیع‌زاده، حسین گودرزی، علی آزادمنش، پوریا سرآبادانی، صادق آلبوصبیح (۴۶ – مصطفی احمدی)، امیرمحمد نسایی، علی‌اصغر اعرابی و رحمان جعفری (۸۲ – فراز امامعلی).

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی، مهرداد محمدی، سعید مهری، مهدی مهدی‌پور (۶۴ – امید حامدی‌فر)، کوین یامگا، ابوالفضل جلالی (۸۲ – جعفر سلمانی)، آرش رضاوند و آرمان رمضانی (۶۴ – گوستاوو بلانکو).

داور: یاسر همرنگ

نیمه اول

دقیقه ۳: مهرداد محمدی در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان شمس آذر سرنگون شد، ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۹: کرنر زمینی مهدی مهدی‌پور به محمدی رسید و ضربه این بازیکن پس از برخورد به مدافعان به کرنر رفت.

دقیقه ۲۲: ارسال توپ به محوطه جریمه استقلال با ضربه سر رحمان جعفری همراه بود که به شکلی خطرناک از کنار دروازه سید حسین حسینی به بیرون رفت.                       

دقیقه ۲۴: کوین یامگا در محوطه جریمه شمس آذر روی زمین افتاد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد.

دقیقه ۲۵: یامگا پشت توپ ایستاد و موفق شد دروازه شمس آذر را از روی نقطه پنالتی باز کند.

دقیقه ۲۶: ضربه سر سعید کریمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۳۲: رحمان جعفری مهاجم شمس آذر جلوی شروع مجدد حسینی را گرفت تا اولین کارت زرد بازی به نام او ثبت شود.

دقیقه ۳۳: محمدی که چندین بار دفاع شمس آذر را به‌هم ریخته بود یک بار دیگر صاحب موقعیت شد، ولی ضربه‌اش را دروازه‌بان شمس آذر دفع کرد، در ادامه شوت ابوالفضل جلالی پس از برخورد به یک بازیکن راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۴: ارسال کرنر به آرمین سهرابیان رسید و ضربه سر این بازیکن نیز به شکلی خطرناک به اوت رفت.

دقیقه ۴۳: ارسال زمینی به محوطه جریمه استقلال موقعیت مناسبی برای شمس آذر ایجاد کرد، اما جعفری و گودرزی قدر موقعیت‌ها را ندانستند و ضربات‌شان در چارچوب نبود.

دقیقه ۴۴: مهدی مهدی‌پور کنار خط طولی مرتکب خطا شد تا داور به هافبک استقلال کارت زرد بدهد.

نیمه دوم

دقیقه ۴۷: شمس آذر در نیمه دوم خیلی زود به گل تساوی دست یافت. ارسال دیدنی اعرابی در دهانه دروازه به نسایی رسید و این بازیکن با یک ضربه سر شیرجه ای گل تساوی تیمش را به ثمر رساند.

دقیقه ۵۰: رمضانی یک موقعیت طلایی را از دست داد. روی پاس فوق العاده مهرداد محمدی به آرمان، مهاجم بلند قامت استقلال در محوطه جریمه فرصتی مشابه یک ضربه پنالتی را به دست آورد که شوت او را سنگربان شمس آذر راهی کرنر کرد.

دقیقه ۶۰: ایمان سلیمی از زمین خودی یک توپ بلند را به پشت مدافعان ارسال کرد که روی اشتباه مرگبار کریمی، مدافع شمس آذر، که قصد داشت با یک پاس رو به عقب دروازه بان تیمش را صاحب توپ کند، رمضانی از این فرصت استفاده برد و با قاپیدن توپ از مقابل پای جعفرپور توانست به راحتی دروازه خالی میزبان را باز کند.

دقیقه ۷۰: شوت محکم و راه دور عیسی مرادی را سیدحسین حسینی مهار کرد.

دقیقه ۷۵: در شلوغی محوطه جریمه استقلال، حسین گودرزی به شکلی اتفاقی صاحب توپ شد که ضربه او با عبور از میان مدافعان استقلال وارد دروازه حسینی شد.

دقیقه ۷۷:  شمس آذر بار دیگر گل تساوی را به ثمر رساند و بازی ۲-۲ دنبال می شود. حسین گودرزی در شلوغی محوطه جریمه با یک ضربه نوک پا توپ را به گوشه دروازه فرستاد.

منبع: خبـر ورزشی