علیرضا یزدانی درباره قضاوت یاسر همرنگ در دیدار تیم‌های فوتبال شمس آذر قزوین و استقلال،گفت: داوران باتجربه‌ای در این بازی قضاوت می‌کردند. تصمیم داور در ادامه بازی در دقیقه سه در اعلام نکردن پنالتی کاملاً درست بود. مهرداد محمدی با دست راست، پیراهن بازیکن شمس آذر را گرفت و به محض اینکه مدافع تعادلش را […]

- اشتباه‌های تاثیرگذار داوری در دیدار استقلال؛ ۲ پنالتی گرفته نشد/ پنالتی استقلال باید تکرار می‌شد!

علیرضا یزدانی درباره قضاوت یاسر همرنگ در دیدار تیم‌های فوتبال شمس آذر قزوین و استقلال،گفت: داوران باتجربه‌ای در این بازی قضاوت می‌کردند. تصمیم داور در ادامه بازی در دقیقه سه در اعلام نکردن پنالتی کاملاً درست بود. مهرداد محمدی با دست راست، پیراهن بازیکن شمس آذر را گرفت و به محض اینکه مدافع تعادلش را از دست داد، محمدی هم به زمین افتاد. خطا باید به سود شمس آذر اعلام می‌شد.

وی با اشاره به پنالتی رخ داده روی آرتور کوین یامگا خاطرنشان کرد: در دقیقه ۲۳ که یک پنالتی به سود استقلال اعلام شد، تصمیم داور کاملاً درست بود. مدافع شمس آذر در این صحنه برای تصاحب توپ تلاش می‌کرد و با دست راست، دست چپ بازیکن استقلال را گرفت. همچنین پیش از زدن ضربه پنالتی، بازیکنان هر دو تیم وارد محوطه جریمه شدند و این پنالتی باید تکرار می‌شد.

کارشناس داوری فوتبال ایران در مورد صحنه مشکوک به پنالتی که دقایقی بعد از پنالتی استقلال رخ داد، اظهار داشت: مدافع شمس آذر در این صحنه با دست راست، به پشت مهرداد محمدی نیرو وارد کرد و باید یک پنالتی دیگر به سود استقلال اعلام می‌شد که این اتفاق رخ نداد. همچنین مدافع استقلال در دقیقه ۴۳ بازیکن شمس آذر را هُل داد و مرتکب خطای پنالتی شد.

یزدانی درباره ارزیابی خود از قضاوت یاسر همرنگ تصریح کرد: داور به‌جز این دو صحنه، در سایر صحنه‌ها تصمیمات درستی گرفت و جاگیری، مدیریت و کنترل خوبی داشت. البته یاسر همرنگ از صحنه پنالتی دقیقه ۴۳ دور بود و به همین خاطر اعلام پنالتی نکرد. او به‌جز این دو صحنه نمره خوبی می‌گیرد، اما از نگاه ارزیابی داوری نمی‌توانیم بگوییم قضاوت خوبی داشت.

منبع: خبـر ورزشی