باران بارید ولی هوای تهران آلوده شد
باران بارید ولی هوای تهران آلوده شد

ایرنا نوشت: بارندگی از پنجشنبه آغاز شد و از روز جمعه تا یکشنبه با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی دیگر و رخداد ناپایداری، آسمان استان تهران نیمه‌ابری تا ابری همراه با مه رقیق و در بعضی ساعت‌ها بارش باران به‌ویژه در نیمه‌شمالی و غربی گاهی وزش باد نسبتا شدید و رگبار و رعد و برق […]

- باران بارید ولی هوای تهران آلوده شد

ایرنا نوشت: بارندگی از پنجشنبه آغاز شد و از روز جمعه تا یکشنبه با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی دیگر و رخداد ناپایداری، آسمان استان تهران نیمه‌ابری تا ابری همراه با مه رقیق و در بعضی ساعت‌ها بارش باران به‌ویژه در نیمه‌شمالی و غربی گاهی وزش باد نسبتا شدید و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. اما در روز جمعه شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای پایتخت با قرار گرفتن روی عدد ۱۱۲ برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم شد. شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ ساعت منتهی به جمعه نیز روی عدد ۱۰۴ قرار داشت و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم بود.

بر این اساس گزارش مرکز کنترل کیفیت هوای تهران، در روز جمعه وضعیت هوا در چند منطقه تهران از جمله پیروزی منطقه ۱۳، شادآباد منطقه ۱۸، شهرداری مناطق ۱۹ و ۲۱ و همچنین پونک و دانشگاه شریف در منطقه ۲ در شرایط ناسالم برای گروه‌هایی حساس قرار دارد. در این شرایط به بیماران و همچنین کودکان توصیه می‌شود از تردد در فضای باز خودداری کنند.

از ابتدای امسال تا امروز ۸ روز هوای پاک، ۱۶۸ روز هوای قابل قبول، ۴۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۵ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روزشمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

منبع: اطلاعات انلاین