به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از لحظاتی پیش آغاز شده است. وی در ابتدا تاکید کرد: طوفان الاقصی هم اکنون دیگر به چند جبهه و میدان مختلف امتداد یافته است. نصرالله افزود: اگر بخواهیم از نبردی کاملا مشروع سخن بگوییم نبردی مشروع تر از جنگ […]

به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از لحظاتی پیش آغاز شده است.

وی در ابتدا تاکید کرد: طوفان الاقصی هم اکنون دیگر به چند جبهه و میدان مختلف امتداد یافته است.

نصرالله افزود: اگر بخواهیم از نبردی کاملا مشروع سخن بگوییم نبردی مشروع تر از جنگ با صهیونیست ها پیدا نمی کنیم. نبرد طوفان الاقصی در برابر صهیونیست ها هیچ نکته ابهام انگیزی در موضوعات اخلاقی و مشروعیت ندارد.

ستودن مقاومت عراق و یمن

وی در ادامه یادآور شد: ما به بازوهای مقاومت در عراق و یمن که در نبرد طوفان الاقصی مشارکت کردند، دست مریزاد می گوییم.

دبیرکل حزب الله لبنان عنوان کرد: نبرد طوفان الاقصی در تصمیم گیری و اجرا صد در صد فلسطینی بود. هزاران اسیر فلسطینی سال‌های طولانی است که در زندان تحت اسارت قرار دارند، بدون اینکه کسی در این باره تحرکی از خود نشان دهد.

وی عنوان کرد: تجاوزاتی که علیه مسجدالاقصی جریان داشت در تاریخ معاصر بی سابقه بوده است. تهدیدات متعددی کرانه باختری را در سایه ادامه شهرک سازی ها و طرح های جدید آن در معرض تهدید قرار می دهد.

۲۰ سال محاصره خفه کننده علیه غزه 

نصرالله یادآور شد: بیش از دو میلیتون نفر قریب به ۲۰ سال است که در یک محاصره خفه کننده در غزه قرار دارند. مساله فلسطین و همه مسائل متعلق به آن در سالهای اخیر فراموش شده بود و در آخرین مورد اهتمامات جهانیان قرار داشت. عملیات طوفان الاقصی صد درصد یک نبرد کاملا فلسطینی بود.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: محرمانگی کامل پیروزی خیره کننده عملیات هفتم اکتبر را تضمین کرد. آنچه در غزه رخ داد (عملیات طوفان الاقصی) گریزناپذیر بود، تا مساله فلسطین را بار دیگر به مساله نخست جهان تبدیل کند.

اسرائیل سست تر از خانه عنکبوت

او گفت: آنچه در این عملیات به اثبات رسید این واقعیت بود که اسرائیل واقعا سست تر از خانه عنکبوت است. نحوه عملکرد جنبش حماس به طور کامل این مساله را به اثبات رساند که عملیات طوفان الاقصی یک هویت فلسطینی دارد.

نصرالله یادآور شد: نبرد طوفان الاقصی از لحاظ تصمیم گیری و اجرا کاملا یک عملیات فلسطینی بود. تصمیم گیری در قبال ورود گروه های مقاومت به نبرد طوفان الاقصی بر عهده رهبران این گروه ها قرار دارد و ایران از این تصمیمات به طور کامل حمایت می کند.

طوفان الاقصی؛ یک نبرد تماما فلسطینی

دبیرکل حزب الله عنوان کرد: طوفان الاقصی یک نبرد کاملا فلسطینی بود وهیچ ارتباط با موضوعات منطقه ای ندارد. همه باید این مساله را متوجه شوند که تصمیم گیران اصلی در قبال این مساله رهبران مقاومت و صاحبان مساله فلسطین هستند.

وی گفت: ایران هیچ گونه دخالتی در تصمیمات گروه های مقاومت در سطح منطقه ندارد و از تصمیمات گروه های مقاومت حمایت می کند. نبرد طوفان الاقصی یک زلزله امنیتی، نظامی، روحی و روانی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرد.

نتایج راهبردی طوفان الاقصی

نصرالله گفت: عملیات طوفان الاقصی نتایج راهبردی در پی خواهد داشت که آثار خودش را در حال حاضر و آینده رژیم صهیونیستی بر جای خواهد گذاشت. آنچه رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب شده است، نمی تواند پیامدهای عملیات طوفان الاقصی بر آینده رژیم صهیونیستی را مانع شود.

دبیرکل حزب الله گفت: عملیات طوفان الاقصی ضعف شدید و شکنندگی رژیم صهیونیستی را به اثبات رساند و نشان داد که آنها از خانه عنکبوت سست تر هستند. اسرائیلی‌ها هم اکنون خودشان بیش از دیگران به این واقعیت پی برده اند که از سست تر از خانه عنکبوت هستند.

درخواست صهیونیسم از آمریکا برای دریافت کمک

وی گفت: سرعت آمریکا در اعلام پشتیبانی و حمایت عملی از رژیم صهیونیستی بیانگر این واقعیت است که رژیم صهیونیستی در چه ضعف و شکستی دست و پا می زند. اسرائیل از روز نخست نبرد طوفان الاقصی از آمریکا درخواست حمایت مالی و تسلیحاتی کرد.

ادامه دارد…

منبع: مـهر