به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رئیسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصحاب رسانه پل ارتباط بین مردم و مسئولان هستند. وی بیان کرد: در شورای توسعه استان گزارش‌هایی از سوی استاندار و وزرا اعلام شد که کارهای مؤثری در حوزه آب و آبرسانی و کشاورزی انجام شد. وی با اشاره به اینکه اتمام پروژه‌های نیمه […]

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رئیسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصحاب رسانه پل ارتباط بین مردم و مسئولان هستند.

وی بیان کرد: در شورای توسعه استان گزارش‌هایی از سوی استاندار و وزرا اعلام شد که کارهای مؤثری در حوزه آب و آبرسانی و کشاورزی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام مورد انتظار مردم است، افزود: قبلاً بخشی از کارها انجام شد اما امروز برخی طرح‌ها از جمله راه آهن به ثمر نشست.

رئیس جمهور یکی از مسائل مهم کشور را مسکن دانست و بیان کرد: در زمینه مسکن اقدامات زیادی انجام شده که باید با قوت به اتمام برسد.

وی اشتغال تحصیلکرده‌ها را از دغدغه‌ها خواند و بیان کرد: توان تحصیلکرده‌ها باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه کردستان دارای نیروهای ارزنده و تحصیلکرده است، افزود: ما در مراکز علمی و فرهنگی از چهره‌ها استفاده می‌کنیم و از کمک نیروها برای مدیریت برخورداریم.

وی با اشاره به اینکه استاندار کردستان گفتند که هشتاد درصد مدیران استان با کفایت هستند و دلسوزانه برای مردم خدمت می‌کنند، اعلام کرد: معتقدم که اولویت بومی گزینی در استان مورد توجه باید قرار گیرد و هر جا نیروی باکفایتی باشد مورد استفاده خواهد بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: کردستان با سابقه تمدنی فرهنگی و علمی که دارد نیروهای ارزشمندی در خود جای داده و بنده نشست‌هایی با جوانان، هنرمندان، شاعران و فرهیختگان و علما در استان داشتم که نشست‌هایی علمی، فرهنگی و ادبی در سطح استان بود که برای خودم آورده زیادی داشت و به توانمندی استان پی بردم، بنابراین باید اجتماعات فرهنگی در کردستان تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه صنایع برخی کارگاه‌هایی که به آنها تولید بازگشته متقاضی کارگر هستند، بیان کرد: جوانان تحصیل کرده انتظار کار اداری دارند که البته باید از این پس تخصص و تحصیلات با توجه به نیاز استان باید مورد تئجه باشد.

رئیسی با بیان اینکه گردشگری و صنایع دستی، مرز و تبادلات در استان سه گام مهم توسعه یافتگی واقعی است، اعلام کرد: ساماندهی کار تجاری و تبادلات مرزی نیاز به ساماندهی دارد و بازارچه مرزی منطقه آزاد بانه و مریوان، همگی کار مهمی است که ساماندهی اقتصادی و سیاسی بین کشور عراق خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: زمینه مهم گردشگری و صنایع دستی و مرز و تبادلات در استان سه گام مهمی است که توسعه یافتگی واقعی را به دنبال دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه دلایل سیاست دولت سیزدهم برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام که بعضاً بیش از ۱۸ سال یا ۲۰ سال از آغاز احداث‌شان می‌گذرد و نحوه برخورد با ترک فعلی که در این زمینه صورت گرفته است، اظهار کرد: حساسیت در این زمینه به جا است چرا که هر پروژه و طرح باید به نتیجه برسد و باید هزینه را مدیریت کرد، چون هرچه زمان بیشتر شود هزینه افزایش می‌یابد.

وی افزود: یک نهضت داشتیم که پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم و ساماندهی کنیم و امروز ما با این موارد مواجه هستیم که قبلاً برخی پروژه‌ها با ۶۰ درصد پیشرفت به نام تمام شده معرفی شدند اما این صادقانه و درست نیست چون مردم ناظرند و با کمک رسانه‌ها آگاهی دارند، برخی پروژه‌ها حتی زیرساخت لازم را ندارند و هر دوره هر کس که مسؤول است باید کار و مسؤلیت خود را انجام دهد و به ثمر برساند، ولی مسئله‌ای مثل کرونا و یا اتفاقی که از کنترل مدیر خارج است بحث آن جداست اما اگر بدون توجیه منطقی کاری انجام نشده و متوقف شده باید پیگیری شود چرا که مشکلاتی برای کشور پیش می‌آورد.

رئیسی گفت: کردستان کارهای فاخر زیاد دارد، هنری و فرهنگی که باید انجمن هنری و ادبی مربوط به رشته‌ها تقویت شود و مرکزیت در شهر سنندج وجود داشته باشد.

رئیس جمهور یادآور شد: برای تقویت کتابخانه و مراکز فرهنگی و ادبی و هنری در ۶ شهرستان بودجه تأمین شده است تا رشد و ارتقا یابند و فعال شدن ارشاد در این زمینه و توجه در این ۲ سال آنقدر بالا بوده که ستودنی است و سیاست دولت هم همین است، تقویت جریان فرهنگی، علمی، ادبی استان مهم است.

رئیس جمهور خطر نشان کرد: دولت موظف است انتخابات مشارکتی و رقابتی بهره‌مند از امنیت برای جریان انتخابات برگزار کند و مردم سالاری دینی را نمایش دهد، ما مفتخریم به رأی مردم. فرق امام راحل با دیگر سیاسیون همین است که رأی مردم در مشارکت، امنیت و رقابت مطرح است و کشور و دولت هم بر این امر واقع است یعنی انتخابات مشارکتی و امنیتی با جلوه بیانات رهبری اتفاق می‌افتد.

وی اضافه کرد: دولت نماینده‌ای در انتخابات ندارد اما حتماً از همه حمایت می‌کنیم.

وی به موضوع کولبران پرداخت و گفت: شکل کولبری برای امنیت منطقه و خود کولبران نامناسب است ولی تبادل و منفعت آن برای همه است که راه بهره مندی مناسب از آن فعال کردن بازارچه مرزی است، نباید خطر برای این افراد تنها بر اساس نیاز مالی ایجاد شود پس اگر قانونمند و سامان یافته مطرح شود ارزشمند و مورد حمایت است.

منبع: مـهر