طوفان الاقصی معادلات نظم جهانی را به هم زد
طوفان الاقصی معادلات نظم جهانی را به هم زد

  به گزارش«اطلاعات آنلاین» مراسم یوم الله ۱۳ آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» به‌صورت سراسری در استان‌های کشور و در بیش از ۱۲۰۰ شهر، با شعار محوری «نظم نو جهانی با نسل آرمانی»، برگزار شد.  در این مراسم اقشار مختلف مردم، مسئولان، دانش آموزان و دانشجویان، کسبه و بازاریان و نیروهای نظامی و […]

مردم ایران حماسه دوباره‌ای را رقم زدند/ قالیباف: طوفان الاقصی معادلات نظم جهانی را به هم زد

 

به گزارش«اطلاعات آنلاین» مراسم یوم الله ۱۳ آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» به‌صورت سراسری در استان‌های کشور و در بیش از ۱۲۰۰ شهر، با شعار محوری «نظم نو جهانی با نسل آرمانی»، برگزار شد. 

در این مراسم اقشار مختلف مردم، مسئولان، دانش آموزان و دانشجویان، کسبه و بازاریان و نیروهای نظامی و انتظامی با حضور پررنگ خود بار دیگر با نمایش وحدت و عظمت خود، حماسه ای به یادماندنی رقم زدند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در  مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در تهران، با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان سال ۵۸، با بیان اینکه این حرکت دانشجویان به تعبیر امام خمینی مهم تر از انقلاب اول بود، گفت: اسناد و مدارک نشان می‌داد آمریکای جنایتکار مجدد به فکر کودتایی مانند ۲۸ مرداد بودند. جنگ، تجزیه‌طلبی، حمله طبس و همه اینها نشان از خوی استکباری و ظلم آمریکا داشت.

وی افزود: آمریکا و ازناب آن از جمله رژیم صهیونیستی همیشه به دنبال ظلم و جنایت علیه این کشور بودند هم در قبل از انقلاب و هم در بعد از انقلاب اما روحیه مبارزه با این جنایات آن طور که باید در قبل از انقلاب وجود نداشت ما در انقلاب اسلامی مبانی مبارزه را مبتنی بر سنت‌های الهی پیش بردیم. آمریکایی‌ها در هر شرایطی مقابل امنیت ملی، منافع ملی و پیشرفت این کشور در همه حوزه‌ها ایستادند. کودتا کردند و جنگ و جنایت به راه انداختند. تاریخ در این زمینه شهادت می‌دهد.

رئیس مجلس با بیان اینکه براساس این باورها ما مقابل آن‌ها ایستادیم، ادامه داد:  آن‌ها بدنبال این بوده و هستند که قدرت بازدارندگی و پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف را سلب کنند. اما واقعیت این است که بین مقاومت و منافع ملی تعارضی وجود ندارد. مقاومت اهل هوشمندی، اهل تدبیر، اهل شجاعت، اهل حساب و کتاب است.  البته که ما در کنار این موضوع امید به خدایی داریم که از جایی به ما کمک می‌کند که نه در محاسبات ما می‌گنجد و نه در محاسبات دشمن.

قالیباف تصریح کرد: شکی در این نیست که مقاومت هزینه دارد اما بدانیم که تسلیم شدن و کرنش کردن هم دارای هزینه است منتهی هزینه مقاومت هم چون سرمایه‌ گذاری است اما هزینه تسلیم به معنای باج دادن، ربا گرفتن و ربا دادن بوده و همه چیز حتی شرافت، انسانیت، استقلال و آزادی را از دست می‌دهد

رئیس مجلس با بیان اینکه عملیات طوفان‌الاقصی نقطه عطفی است که تاریخ را جابه‌جا کرد، گفت: کسانی که مسائل راهبردی، استراتژیک و ژئوپلتیک را دنبال می‌کنند همه حرف از نظم نوین جهانی می‌زنند؛ حرکت طوفان‌الاقصی معادلات نظم جهانی و عناصر و عوامل محاسباتی آن را در سطح جهانی و منطقه‌ای جابه‌جا کرد به طوری که رژیم صهیونیستی و آمریکا هر اقدامی هم انجام دهند نمی‌توانند شرایط را به قبل برگردانند.

منبع: اطلاعات انلاین