به گزارش زیرنویس به نقل از مهر، معصومه صالحی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون نفر در ایران به آلزایمر مبتلا هستند، گفت: سن ابتلا به آلزایمر در ایران بسیار کاهش یافته و تشخیص زودهنگام و انجام آزمایش می‌تواند روند پیشروی ابتلا به این بیماری را کاهش دهد. وی افزود: روند آسیب مغزی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مهر، معصومه صالحی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون نفر در ایران به آلزایمر مبتلا هستند، گفت: سن ابتلا به آلزایمر در ایران بسیار کاهش یافته و تشخیص زودهنگام و انجام آزمایش می‌تواند روند پیشروی ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

وی افزود: روند آسیب مغزی به علت استرس، اضطراب و همه‌گیری بیماری کرونا در سنین کم بیشتر شده که سبب بروز زوال عقل و آلزایمر و حافظه کوتاه مدت را مختل کرده و سپس با درگیر شدن قسمت‌های مختلف مغز، طیف وسیعی از علائم متفاوت ایجاد می‌شود.

صالحی ادامه داد: انجمن جهانی آلزایمر نیز تخمین می زند در جهان ۷۵درصد افرادی که با زوال عقل زندگی می کنند هنوز تشخیص داده نشده و این رقم در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط به ۹۰ درصد هم می رسد. همچنین پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ تعداد مبتلایان به زوال عقل به ۷۸ میلیون نفر برسد.