تعداد کل آمار جویندگان کار ثبت‌نام شده در سال گذشته ۱۶۰ هزار و ۸۲۴ نفر بوده است که از این تعداد ۱۴۵ هزار و ۳۲ نفر به ثبت نام در مراکز کاریابی‌های خصوصی اقبال نشان داده و ۱۵ هزار و ۷۹۲ نفر به ثبت نام در مراکز خدمات اشتغال یا کاریابی‌های دولتی اقدام کردند. این […]

- آمار جویندگان کار کاهش پیدا کرده است

تعداد کل آمار جویندگان کار ثبت‌نام شده در سال گذشته ۱۶۰ هزار و ۸۲۴ نفر بوده است که از این تعداد ۱۴۵ هزار و ۳۲ نفر به ثبت نام در مراکز کاریابی‌های خصوصی اقبال نشان داده و ۱۵ هزار و ۷۹۲ نفر به ثبت نام در مراکز خدمات اشتغال یا کاریابی‌های دولتی اقدام کردند.

این گزارش نشان می‌دهد که از تعداد جویندگان کار در مقایسه با سال ۱۴۰۰ کاسته شده و افراد بیشتری در سال ۱۴۰۰ در جست وجوی شغل از طریق دفاتر کاریابی دولتی و خصوصی بودند. با این حال تعداد فرصت‌های شغلی معرفی شده در سال گذشته در حوزه کاریابی خصوصی ۲۵۲ هزار و ۵۴۸ مورد و در مراکز خدمات اشتغال دولتی ۱۰ هزار و ۴۵۴ مورد بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰ کم بوده است.

همچنین تعداد به کار گمارده‌شدگان و کسانی که از طریق کاریابی های خصوصی جذب بازار کار شده‌اند در سال گذشته ۴۳ هزار و ۹۹۰ نفر بوده در حالی که در مراکز خدمات اشتغال ۷۶۱۱ نفر بوده است که دلیل امر این است که واحدهای اشتغال استان‌ها پس از ارایه راهنمایی و مشاوره شغلی به متقاضیان مراجعه کننده، آنها را جهت ثبت نام و بکارگماری به دفاتر کاریابی خصوصی هدایت کرده‌اند.

به موجب این گزارش تعداد کل مراکز خدمات اشتغال و دفاتر کاریابی خصوصی در سال گذشته ۱۵۴۳ مرکز بوده که ۴۵ مرکز مربوط به مرکز خدمات اشتغال (کاریابی دولتی) و ۱۴۹۸ مرکز کاریابی خصوصی (کاریابی داخلی و خارجی) بوده است.

مطابق آمارها بیش از ۵۰ درصد نیروی کار مورد نیاز در کشورهای توسعه یافته توسط موسسات کاریابی جذب می‌شوند و نقش کاریابی‌ها در بازار کار این کشورها به مراتب پررنگ‌تر است.

۲۱۷

منبع: خبـرآنلاین