رای AFC علیه سپاهان یعنی نمی‌توان با رابطه مسائل را حل کرد
رای AFC علیه سپاهان یعنی نمی‌توان با رابطه مسائل را حل کرد

یک پیشکسوت فوتبال گفت: AFC رای بسیار سنگینی علیه سپاهان داد که نشان می‌دهد با رابطه‌ نمی‌شود مسائل را حل کرد.

به گزارش زیرنویس، سول کربکندی، پیشکسوت فوتبال درباره بازی تیم سپاهان برابر تیم آلمالیق ازبکستان در دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: تیم سپاهان به‌دلیل اتفاقاتی که افتاده  و احکامی که برایش صادر شده شرایط سختی را می‌گذراند. این رای‌ها هر تیمی را می‌تواند بهم بریزد. فکر می‌کنم سپاهان این بازی را می‌تواند راحت ببرد، اما چیزی که مهم است برای برگشتن به لیگ و جام باشگاه‌های آسیا بیشترین چیزی که نیاز دارد این است که مشکلات روحی و روانی این تیم باید برطرف شود.

تاثیرات روانی نمی‌گذارد سپاهان کار خود را انجام بدهد

او افزود: به هر حال هر کدام از این اتفاقات می‌تواند ضربه روحی به تیم بزند و کادر فنی و مدیریت باید همه کمک کنند که این تیم به شرایط عادی خود برگردد. باشگاه‌های آسیا یک طرف و احکام صادر شده طرف دیگر و باخت به ملوان هم در خانه می‌تواند به تیم و کادر فنی استرس وارد کند و این‌ها باید  از لحاظ روانی درست شود.

از لحاظ فنی فکر می‌کنم تاثیرات روانی نمی‌گذارد آن‌ها کار خود را انجام بدهند ضمن  اینکه تیم‌های داخلی تیم سپاهان را می‌شناسند، اما تیم‌های خارجی شاید آن‌قدر که تیم‌های داخلی شناخت دارند این تیم را نمی‌شناسند. به نظرم حریف اصلی سپاهان برای صعود به مرحله بعد تیم پلیس عراق است.

حیف است سپاهان نتواند به مرحله بعدی لیگ قهرمانان صعود کند

کربکندی تصریح کرد: به نظرم تیم پلیس عراق نباید نتایج خوبی در ادامه بازی‌هایش در آسیا بگیرد تا سپاهانی‌ها بتوانند با نتایجی که در ادامه بازی‌ها می‌گیرند بتوانند در بین تیم‌های دوم قرار بگیرند البته ۳ امتیازی که در بازی رفت با الاتحاد از دست دادند اگر در بازی برگشت هم نتوانند آن را جبران کنند کارشان برای صعود به‌عنوان تیم دوم هم سخت است. آن‌ها باید حداکثر امتیازات بگیرند تا بتوانند به‌عنوان یکی از تیم‌های دوم بتوانند به مرحله بعد صعود کنند. تیم سپاهان همه چیز را برای موفقیت داشته و حیف است که  این تیم به این وضعیت دچار شود و نتواند در ادامه نتایج خوبی را بگیرد.

سپاهانی‌ها باید هوشیار باشند

او افزود: فکر کنم سپاهان بتواند ۳  امتیاز بازی با تیم آلمالیق را بگیرد، اما مجموع امتیازاتش بالا نیست و این موضوع نگران‌کننده است. آن‌ها باید هوشیار باشند و امتیازاتی کسب کنند که جزو تیم‌های دوم امتیاز قابل قبولی داشته باشند که بتوانند به عنوان یکی از تیم‌ها به مرحله بعد صعود کنند. اگر این تیم با این همه امکانات و بازیکنی که دارد امسال نتواند به مرحله بعد صعود کند فکر می‌کنم که در آینده باید افسوسش را بخورند، چون همه چیز را برای صعود و نتیجه‌گیری داشته است، اما متاسفانه این اتفاقات به نفع سپاهان نبوده است.

AFC رای سنگینی علیه سپاهان داد

این پیشکسوت فوتبال درباره ارزیابی‌اش از رای صادر شده علیه سپاهان و اینکه چه کسی در این باره مقصر است، گفت: سپاهانی‌ها باید به چارچوب‌هایی که فیفا و‌ ای اف سی تعیین می‌کنند، واقف باشند تا این اتفاقات نمی‌افتاد و از قبل پیش‌بینی این مسائل می‌شد و کار به اینجا نمی‌رسید. رای بسیار سنگینی دادند و نشان می‌دهد فیفا و‌ ای اف سی خیلی تعارف ندارند و رابطه‌ای نمی‌شود مسائل را حل کرد. به نظرم این درس بزرگی برای آینده سپاهان بود که باید آیین‌نامه‌های اجرایی نهاد‌های بین‌المللی رعایت شود وگرنه این خسارت‌ها جبران‌ناپذیر است.

تیم پرسپولیس شانس بیشتری برای صعود به مرحله بعد دارد

او درباره اینکه کدامیک از نمایندگان ما در لیگ قهرمانان آسیا شانس صعود به مرحله بعد را دارند، گفت: به نظرم تیم پرسپولیس شانس بیشتری برای صعود  دارد و راهیابی تیم سپاهان هم بستگی به نتایج سایر گروه‌ها و ادامه بازی‌هایش دارد که بتواند به عنوان تیم دوم صعود کند. انتظاری از تیم نساجی نمی‌توانیم داشته باشیم به‌دلیل اینکه تغییرات در این تیم زیاد بود و مهره‌های اثرگذار به اندازه تیم‌های سپاهان و پرسپولیس ندارد، اما توقع از تیم سپاهان و پرسپولیس خیلی بالا است.

باشگاه خبرنگاران