تاج: برخی فوتبال را فقط در این می بینند که تیم تشکیل دهند و وارد زمین شوند!
تاج: برخی فوتبال را فقط در این می بینند که تیم تشکیل دهند و وارد زمین شوند!

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، مهدی تاج در سمینار سالانه صدور مجوز حرفه‌ای، اظهار داشت: به لحاظ عدم دقت کافی در سالهای قبل، صدور مجوز حرفه‌ای را از ما سلب کرده بودند و این موضوع را دیگران برای فدراسیون و باشگاه‌های ایران ممیزی می‌کردند که خوشایند نبود. برای ما به به عنوان یک کشور پهناور […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، مهدی تاج در سمینار سالانه صدور مجوز حرفه‌ای، اظهار داشت: به لحاظ عدم دقت کافی در سالهای قبل، صدور مجوز حرفه‌ای را از ما سلب کرده بودند و این موضوع را دیگران برای فدراسیون و باشگاه‌های ایران ممیزی می‌کردند که خوشایند نبود. برای ما به به عنوان یک کشور پهناور و وسیع که فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در آقایان و بانوان داریم، مناسب نیست که نماینده‌ای از کشورهای دیگر ما را ارزیابی کنند.

وی افزود: علت اصلی این اتفاق این بود که خیلی دقت بر روی صدور مجوز نداشتیم و موارد و اسناد به درستی بارگذاری درست نمی‌شد. در نهایت با مشکل بزرگی مواجه شده و باشگاه‌های ما را حذف کردند.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: پیگیری مستمر فدراسیون از AFC باعث شد متعاقد شوند که بار دیگر بحث صدور مجوز حرفه‌ای به ایران داده شود اما با شروطی خاص و اگر اتفاقات گذشته تکرار شود، باشگاهی که به آن مجوز داده شده و فدراسیون مشمول جریمه و محرومیت خواهند شد.

تاج افزود: سال گذشته این امر خوب پیش رفت و برخی از باشگاه‌ها مجوز گرفتند. بر روی بارگذاری مدارک، مستندات و … بخوبی  نظارت شد و عملکرد مناسبی را شاهد بودیم. امسال هم یکی از شرایط سختی که داریم این است که AFC دقت زیادی روی مجوزی که به باشگاه‌ها می‌هیم دارد و باید کمیته‌های بدوی  بدوی و استیناف در ارائه اطلاعات دقت داشته باشند و جدی بگیرند تا محروم نشویم.

وی تصریح کرد: موضوع دوم  الزاماتی است که در حال حاضر تکلیف شده و همه ارکان باشگاهها باید درگیر باشند. هیات مدیره و مدیر عامل  باید اسناد را امضا کنند و نظارت قوی باید شود. باشگاهداری از حالت تفریحی درآمده و در شرایط بهتر و با الزامات دقیق تر و سخت گیرانه تر اجرا می شود. در بخش بانوان ۱۷ مجوز در اسیا داده شد که ۲ مورد برای ایران است و این امر ارزیابی مثبتی دارد‌ ۱۰ باشگاه بانوان داریم. لیگ بالاتر از لیگ برتر که لیگ A هست. الیت هست،لیگ یک که لیگ برتر فعلی ما است. برداشت من این است که فوتبال در AFC مانند اروپا با سبستم جدی و منطبق با قوانین حساب شده پیش می‌رود همه سهیمه باید داشته باشند. آنهایی باید سهیمه داشته باشند که شرایطش را دارند.

رییس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: لیگ برتر، لیگ یک، بانوان و فوتسال است و پیشنهاد من به زارعی این است که نرم افزاری ایجاد شود تا با همه ارتباط داشته باشیم. فوتبال با هیچ پدیده ای قابل مقایسه نیست.۳۶ درصد اخبار کل دنیا، فوتبال است. این سطح وسیع از آمار که اعلام شده، اگر درست باشد بسیار ارزشمند و تاثیر گذار است. با توجه به گستردگی باید پیشرفت کنید و مرتب باشگاه ها را زیر نظر داشته باشید. افسران صدور مجوز حرفه ای و اعضای کمیته بدوی و استیناف باید گام به گام مردم و جامعه را در جریان بگذارند. هر باشگاه با هر جزییاتی که نواقص  دارد باید اطلاع رسانی کرد. همه باشگاهها برای ما اهمیت دارند و باید دلیل عدم مجوز گرفتن انها اعلام شود تا در جریان مشکلات و یا تیم ها باشند. AFC مجوز حرفه‌ای را  لحظه به لحظه رصد می کند و دیگر باید جدی بگیرید.

تاج خاطرنشان کرد: می‌خواهیم اصلاح شود و قصد تخریب نداریم. اسم باشگاه‌ها را نمی‌برم اما چند باشگاه هستند که هیچ همکاری با ما ندارند. چه الزامی هست آنها در لیگ باشند ولی هیچگونه همکاری بابت مجوز حرفه ای با ما نکنند. مگر می‌شود مجوز حرفه‌ای نگیرید زیرا فردا ممکن است مجوز ملی آنها  هم لغو شود و نتوانند حتی در لیگ یک هم بازی کنند. ۲ باشگاه در لیگ برتر، چهار باشگاه در لیگ دسته یک چنین شرایطی دارند و در لیگ دو نیز چنین باشگاه‌هایی داریم که هیچ سند و مدرکی نیاورده‌اند. پیگیر هم نیستند. فقط فوتبال را در این دیده‌اند که یک تیم جور کنند و در زمین بنشینند. 

رییس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: کسب مجوز در اختیار فدراسیون فوتبال نیست. افرادی هم که این کار را انجام می‌دهند به نیابت از AFC هستند. یعنی صدور مجوز حرفه‌ای در اختیار فدراسیون نیست بلکه فقط باشگاه‌ها را معرفی کردیم و کنفدراسیون درموردشان حکم داده است. با خود همان‌ها نیز طرف هستند. سوال می‌کنند و جواب می‌خواهند.

وی افزود: شرکت در فوتبال یعنی همه اسناد منتشر شود و همه موارد را رعایت کنیم. ما نمی‌دانیم کدام باشگا‌ه‌ها برای لیگ قهرمانان انتخاب می‌شوند و به همین دلیل همه باید این شرایط را رعایت کنند. نمی‌دانیم از لیگ یک نیز کدام تیم‌ها به لیگ برتر می‌آیند و در این لیگ نیز باید همه رعایت کنند. الزامی بودن برای همه به این دلیل است. امیدوارم جلسه بسیار خوبی بود. فردا مدیران مالی باشگاه‌ها هم در سمینار شرکت می‌کنند. 

پایان پیام/





منبع: فارس