عاقبت رها کردن دانه درشت‌ها همین می‌شود
عاقبت رها کردن دانه درشت‌ها همین می‌شود

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، جنگ دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و تقابل سرمربیان دو تیم عاملی شده تا خیلی‌ها ارکان قضایی فدراسیون را در این ماجرا منفعل بدانند. درباره این موضوع با رییس اسبق کمیته انضباطی این فدراسیون گفت‌وگویی را انجام دادیم. عبدالرحمن شاه حسینی درباره جدال اخیر یحیی گل محمدی و جواد نکونام به […]

- عاقبت رها کردن دانه درشت‌ها همین می‌شود

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، جنگ دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و تقابل سرمربیان دو تیم عاملی شده تا خیلی‌ها ارکان قضایی فدراسیون را در این ماجرا منفعل بدانند. درباره این موضوع با رییس اسبق کمیته انضباطی این فدراسیون گفت‌وگویی را انجام دادیم.

عبدالرحمن شاه حسینی درباره جدال اخیر یحیی گل محمدی و جواد نکونام به خبرنگار ورزشی «اطلاعات آنلاین» گفت: من بین کسانی که در فوتبال از نظر فنی زحمت می‌کشند با مدیران تفاوت قایل هستم. اعتقاد دارم مربیان و بازیکنان زحمت اصلی اش را می‌کشند لذاتوصیه می‌کنم به این مربیان نامدار که وقتی می‌توانند الگوی میلیون‌ها جوان باشند بهتر رفتار کنند. این افراد در رفتار و گفتار خود طوری عمل نکنند که در جامعه ناهنجاری ایجاد شود. از طرف دیگر، مدیرانی هستند که خیلی‌های آن‌ها بر اساس رانت و روابط اینجا آمده اند و از این مسایل سواستفاده می‌کنند. اعتقاد دارم وقتی ارکان قضایی فوتبال در دو سه سال اخیر مدیران رده اول فوتبال را برایشان مصونیت قایل بودند طبیعی است که این ضعف را داشته باشند.

وی افزود: در پرونده ویلموتس، کالدرون و استراماچونی قطعا بدانید عملکرد غیر حقوقی باعث شد آنهمه خسارت مادی به کشور ما وارد شود. آیا آقایان در آن ماجرا‌ها با متخلفان برخوردی داشتند؟ وقتی تخلفی در حوزه فوتبال دیده می‌شود ارکان قضایی به تناسب صلاحیت شان باید ورود کنند. زمان ما فقط یک کمیته انضباطی بود. الان ارکان مختلف داریم که باید ورود کنند. ولی اگر ورود کنند درباره گذشته خود چه توضیحی می‌توانند داشته باشند؟ کمیته اخلاق در گذشته مدیران دانه درشت را رها کرد. خسارات از اموال عمومی پرداخت شد. اگر آقایان بخواهند برخورد کنند با این مرافعات درباره گذشته خود چه توضیحی خواهند داشت؟

شاه حسینی افزود: اتفاق اخیر و دعوای دو سرمربی هم جزئی از وضعیت حاکم بر فوتبال ماست و اگر غیر از این باشد باید تعجب کرد. من گل محمدی و نکونام را می‌شناسم و آن‌ها هم مرا می‌شناسند. این‌ها باعث نشوند که برخی افراد اشتباهی فوتبال بگویند مقصران اصلی خود فوتبالی‌ها هستند.

وی درباره کسر امتیاز از برخی تیم‌ها به دلیل عدم رعایت سقف بودجه گفت: من با این قضیه مخالفم به این شکل و برایش استدلال دارم.

شاه حسینی در پایان گفت: قطعا این دعوا‌های بین دو سرمربی استقلال و پرسپولیس به سکو‌ها کشیده می‌شود. ارکان قضایی ورود کنند و جلوی این مسایل را بگیرند و رای صادر کنند. آقایان خیلی جا‌ها چشم خود را بر تخلفات بسته اند و حالا باید منتظر بمانیم چه می‌کنند. من از این فوتبال با این مدیران نا امید هستم. فوتبالی که آدم‌های فوتبالی اش کنار نشسته اند وضعیتش همین می‌شود.

منبع: اطلاعات انلاین